Alla inlägg under februari 2012

Av Stefan Manning - 9 februari 2012 06:10

I övermorgon är det så åter dags för att springa lite längre än vanligt. Då är det ultraintervaller. Jag har förberett mig genom att äta lite mer än vanligt och gått till sängs lite tidigare. Sömnen är lite A och O i dessa förberedelser. Imorgon kommer jag att ta mig en liten extra tupplur efter jobbet. Sedan är det bara att mala på. Målet blir att at alla 8 intervallerna även denna gång.

Av Stefan Manning - 9 februari 2012 05:28

Tiden bara rusar iväg och enligt den gamla klassiska klyschan så har jag ingen aning om vart den har tagit vägen. Vecka 6 börja gå in på upploppet. Dagens stora händelse är att jag skall ta en tidig lunch och gå på ett kort föredrag med min gode vän Kari Martens. Jag har faktiskt aldrig fått tillfälle att lyssna på hans föredrag av olika anledningar. Men idag råder jag bot på det.

Av Stefan Manning - 8 februari 2012 13:10

Så var dagens träningspass avverkat. Det blev simning på Sörredsgården. Jag körde 500 med lite enklare teknikinslag. Armtag och sådant där. Efter ett kort uppåll så matade jag på med en tusing. Mest för att få ett riktmärke på hur jag ligger till. Jag gjorde den på 28:20. Det betyder ironmandistansen på ca 1 tim 50 min. Jag gjorde 1:54:13 i Kalmar, med våtdräkt och 16 gradigt vatten. Så jag är faktiskt ganska nöjd med dagens övning. Lite kontiniutet på denna disciplin så kommer jag nog inte behöva utnyttja maxtiden på en ironman.

Av Stefan Manning - 8 februari 2012 09:27

Jag har kollat runt lite vad som gäller för att vaccinera sig mot TBE. Jag känner att jag skulle vilja skaffa mig ett skydd mot detta. Det kan vara värt dom pengarna. ca 260 kr sprutan. Det krävs 3 st sprutor inom ett år, sedan förnyar man vart 3:e till 5:e år. Jag vill inte ha den där smörjan.

Av Stefan Manning - 8 februari 2012 05:15

Började fundera på hur man omvandlar min/km till kilometer i timmen, dvs tempo till hastighet. Detta var jag tvungen attt googla på och hittade en sida, så ikväll skall jag peta in den funktionaliteten i min excelark för idrottskalkyler som jag har. Sedan är nog det excelarket ganska komplett.

Av Stefan Manning - 7 februari 2012 23:15

Det blev riktigt kylslaget igår kväll. Jag sprang hemifrån och till Siv och Kenth i Hjällbo, som stod som värdar för veckans LEK. Det var 7 minus då jag stack iväg. Denna gång utan icebugs. Det fick bli ASICS Trailattack, ett par som verkligen sjunger på sista versen, precis som alla mina andra par.

Löpningen gick klart mycket bättre denna gång än dagen innan. Den stora utmaningen är att at sig igenom den långa stigningen upp till Bergsjön, men det är inte så jäkligt som man kan tro. Där var det ganska bra att springa. rejält sandat och den mest problemfria delen på hela sträckan. Efter Bergsjön är det mest nerför. Däremot var det betydligt halkigare på GC-banan ner till Lärje och det var bara att ta det lugnt och se vart man satte fötterna så gick det bra. Nästan längst ner i Lärje mötte jag LEK-gänget. Och då vibrerade min Garmin att jag passerat min elfte kilometer.

Jag gjorde mina vänner sällskap och det blev inte så mycket springande de sista tre kilometrarna.

Och det gick ganska snabbt då jag kände att jag förlorade värmen. Jag frös så jag skakade och fingrarna började till slut att domna, men jag visste att vi snart skulle komma in i stugvärmen.

Siv hade gjort en underbar köttfärssås och jag lät mig väl smaka efter träningen, den satt perfekt.

Av Stefan Manning - 7 februari 2012 05:44

Hörde på nyheterna på väg till jobbet att Fredrik Reinfeldt vill att vi skall jobba ännu längre än till 65. Han ville öppna för att kunna jobba till 75 år och attt man skall få studiestöd ända upp till 54 års ålder. Hur fan tänker karln? Om det är att lösa ungdomsarbetslöseheten, så skulle jag vilja titta in i hans skalle och se om det förekommer verksamhet där. Gör pensionsåldern flexibel. Varför är det så svårt att låta fplk få välja i det här landet. Vill man gå vid 60, så får man väl göra det. Vill man hålla på längre. OK! Be my guest! Men sluta med detta indirekta tvång och förmyndarmentalitet. Vanligt folk skall inte få lidan för att vissa inte kan sköta pengar.

Av Stefan Manning - 7 februari 2012 05:34

Nu känner jag mig ganska seg. Men det brukar släppa efter någon timma. Dessutom gör jag allt för att hålla mig borta från förkylningar. Carina går och släpar på en elak jäkla förkylning, så Henne vågar jag inte pussa.

Gårdagen runda var riktigt seg. men jag hade ju ätit alldeles för tätt inpå, dessutom går jag på minuskalorier så det gör ju också sitt till.

Bara att härda ut. Jag har ju varit betydligt tröttare än så här.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards