Alla inlägg den 8 december 2008

Av Stefan Manning - 8 december 2008 21:07

Så där ja! Då har jag som plåster på såren för helgens misslyckande anmält mig till Sylvesterloppet och Midnattsloppet i Göteborg. The show must go on. Två 10 km lopp som verkligen tilltalar mig.

Två ljuspunkter i dessa mörka finans- och varseltider. Nu skall vi bara klura ut ultraprogrammet 2009 också...

Av Stefan Manning - 8 december 2008 20:05

Var tidigt på jobbet idag och fick ett antal gånger berätta min historia. Har funderat en del över helgen och kommit fram till en del slutsatser som jag skall ta fasta på.

Bland annat skall jag inte snåla med att använda avlagda skor (det paret jag klippt upp). Jag skall helt sonika köpa ett nytt par ASICS Nimbus 10 - fast en storlek större. Då hade jag sluppit fotproblemen och haft riktig dämpning på det hårda betongunderlaget. Jag hade nog fått problem med ljumskarna ändå, men skjutit upp detta betydligt längre än i lördags, då jag bytte till dessa redan efter knappt tre timmar.

Jag skall planera veckan innan tävling bättre så att stress blir mindre och att jag får mer sömn. Precis som jag gjorde innan 25 timmars spinningen. Detta med att kolla fötter och klippa tånaglar, skall jag normalt göra by default - även vid träning. Sedan skall jag göra en invertering av varma träningskläder. Så vissa erfarenheter har man ju gjort. Och det är ju bra.

Ljumskarna känns bättre idag (efter intensivt voltarenande), men en del stelhet finns fortfarande kvar och det går åt bättringshållet....

Nu funderar jag på nästa års ultror och tävlingar. Lite framförhållning får man ju ha.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards