Alla inlägg den 26 december 2008

Av Stefan Manning - 26 december 2008 23:25

Nu har jag bestämt mig! Jag skall ut imorgon och klippa de återstående 8,39 kilometrarna och passera årstotalen på 1500 km. Jag känner mig förvisso trött i kroppen nu efter allt springande. Men det ger mig en extra vilodag inför Sylvesterloppet, då slutsumman skall fastställas. Det vore faktiskt riktgigt gôtt att veta att jag redan har mitt "på det torra".

Så imorgon: övervinn igångsättningsmotståndet och GO FOR IT!!!

Av Stefan Manning - 26 december 2008 21:45

Äntligen. Nu har körslaget börjat på TV4. Jag såg förra säsongen och gillade programmet jättemycket. Hoppas att det blir minst lika bra denna gång. Det har börjat bra. Nu för tiden tittar jag inte så mycket på TV faktiskt. Det är mest nyheter jag ser och så kollar jag på film.

Så nu kommer det finnas anledning att bänka sig några gånger för lite rogivande verklighetsflykt mellan träningspass och arbete. Jag tycker att Magnus, Nannes, Roberts och Hannas körer var bäst ikväll tycker jag. Blev lite besviken på Timos kör, fast dom kan nog bättre. Men det skall bli intressant att följa utvecklingen.

Av Stefan Manning - 26 december 2008 15:12

Efter att ha övervunnit allt vad igångsättningsmotstånd heter, så fick jag äntligen kommit ut på en löptur. Eftersom vi hade blixthalka med underkylt väglag, så var det ingen option att springa på asfalt idag, så det fick bli den gamla hederliga banvallen mot Sjövik. Tanken var att få ihop minst 10 km idag. Men av bara farten fortsatte jag och vände efter drygt 8,5 km. När jag kom tillbaka så visade Garminen 17,15 km! Yess! Nu har jag bara 8,39 km kvar till målet. Frågan är bara om jag skall ta mitt planerade sista löppass eller vila till Sylvesterloppet. Jag får se hur det blir.

Men jag är hur som helst skitnöjd med denna dag.

Av Stefan Manning - 26 december 2008 11:49

Nu är det snart dags att ge sig ut och klippa en tiokilometare till. <fast idag är det mycket igångsättningsmotstånd. Kanske kan några koppar kaffe råda bot på detta?

Fast när jag tänker efter, så har jag igångsättningsmotstånd till det mesta idag. Hmmm...  kommer att bli en svår nöt att knäcka. Nu börjar jag att få igångsättningsmotsånd till att bryta igångsättningsmotståndet. Vad fan är det som händer?

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards