Alla inlägg den 23 december 2008

Av Stefan Manning - 23 december 2008 22:26

Nu har jag haft en trivsam kväll med grabbarna. Vi firade julen idag, så kan dom göra vad dom själva känner för imorgon. Jag tycker det är viktigt att inte binda upp dom bara för att det är julafton. Dom måste få en chans att styra denna högtid av massa måsten själva och kunna skapa egna jultraditioner. Ingen hit att slitas mellan föräldrar och svärföräldrar.

Vi hade en riktigt fin myskväll, med mat, dricka, några klappar och en hel del snack. Det var en fin jul för mig. SJälv skall jag fortsätta med en liten uppesittarkväll och invänta Carina. Den stackaren, jobbar fram till 23:15 och är väl inte hemma förrän närmare vid midnatt. Ingen hit, precis. 

Av Stefan Manning - 23 december 2008 15:46

Även idag blev det träning. Och idag var vädret ännu bättre. 3 plusgrader, vindstilla och soligt. Bara att ge sig ut. Idag gick färden på banvallen mot Sjövik, utmed Mjörn. Min favvorunda, inte bara för att den är flack, utan för att den är så himla vacker. Och idag blev det lite extra, när sjön i princip låg spegelblank.

Att springa idag var en Lisa för själen. Allt vad vardag, jäkt och julstress hette, var som bortblåst. Trots att jag i sanningens namn inte springer särskilt bra just nu, njöt jag ändå av att beskåda denna vackra natur. Total stånkade jag ihop 11,03 km. Min årstotal har nu hamnat på 1441,95 km. 58,05 km kvar till 1500 strecket, får se om jag orkar med det. Kommer att bli lite småtufft, inser jag efter dagens löpning. Måste ju ha lite krafter kvar till Sylvesterloppet.

Imorgon skall det bli lite "Tomtelöpning" istället för Kalle Anka. Tomteluva och ett "hoo-hoo God Jul" till alla jag möter (och det är några stycken) är obligatoriskt! 

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards