Alla inlägg under januari 2010

Av Stefan Manning - 8 januari 2010 07:00

En av dagens högtidsstunder nu för tiden. Frukosten. Den skall jag nu inta. Två päron och en fullkornsmacka.

Strax innan jul gick mina brallor sönder. Eftersom jag har svällt den sista tiden, så hittade jag ett par jeans som jag med lite arbete kom in i. Jag har bestämt mig för att inte köpa nya brallor förrän jag kommit ner i vikt. Så det får bli dessa jeans. Redan nu kan jag säga att det sitter inte lika taight som för en vecka sedan. Dessa jeans, har jag insett, kommer att bli en bra måttståck på hur viktminskningen, kommer att framskrida. He-he...

Av Stefan Manning - 8 januari 2010 06:56

Nu var det kalltt på morgonen. -14,5 grader. Ja, ja nu kommer kantesvensken och säger att hos mig var det minsann -20 grader. Faktum är att jag skiter fullständigt i det. Jag hade -14,5 och jag tyckte det var kallt och besvärligt. Så janteflanar göre sig icke besvär.

År 2010 skall ju vara arbetsgivarnas år. Det är året då nästan alla röda dagar infaller på en helg. Vi kommer alltså ha maximalt med arbetsdagar. Bläää...

Men skit i det. Nu skall vi tänka positivt. Idag när fabriksvisslan ljuder så har vi betat av den första veckan. Sakta men säkert tar vi veckorna, en efter en...

Av Stefan Manning - 7 januari 2010 21:39

Och nu är det kväll den tredje dagen. Det är tydligen dag 3 och 4 som skall vara värst, sägs det. I så fall har jag överlevt denna dag förvånansvärt bra. Det har däremot varit ups och downs hela dagen. Korta intensiva som har gått lika fort som dom har kommit. Just nu är det uppåt. Konstig känsla detta.

Striden går vidare.

Av Stefan Manning - 7 januari 2010 19:47

Var vid tidpunkten i Allum för att ladda mitt västtrafikkort. Då visade det sig att dessa apskaft inte tar emot kortbetalning för att ladda ett kort, utan det är endast kontanter som gäller. HALLÅ!! Året är 2010! Så ut ur kön och gå till en bankomat. Fy fan vad primitivt!

Stod i bankomatkön. Naturligtvis var det ett par ufon före som först skall ta ut ett kontoutdrag, sedan göra om hela djävla proceduren och då ta ut en hundralapp!!! Hur är folk funtade? Dom kunde väl för fan tagit ut hundra spänn med en gång och då samtidigt fått besked om hur det står till på kontot. Att det står en massa i kön i kylan och väntar på att den där släpphjärna skall få arslet ur vagnen. Näe, sådant bryr man sig inte om. Det är jag som är viktigast, varför skall jag visa hänsyn till andra för?

Man inför jakt på vargar, men varför kan man inte införa jakt på ufon? Aaaarrrrgh!!!

Av Stefan Manning - 7 januari 2010 07:05

Vet ju inte om jag jublar åt detta. Men idag och ett tag framöver åker jag kollektivt. Det av två orsaker. Den ena är att bilen står på verkstad tre veckor till, den andra är att om jag åker lite buss och sådant, så får jag lättare ihop min dagsranson av steg. Fast premiären blev ju inte lyckad. Busschaffisen som körde ut till Volvo, körde fel två gånger.

Nu är det bara att dyka in i mailboxen.

Av Stefan Manning - 6 januari 2010 22:16

Nu när jag satte mig ner för att skriva kvällens blogginlägg, kollade jag in stegräknaren. Den visade exakt 10000 steg. Även idag uppnådde jag målet. Skitnöjd med det. Den enda smolken är att nu börjar den berömda huvudvärken komma smygande. Nicht gut.

Av Stefan Manning - 6 januari 2010 18:25

Nu på kvällskvisten drog jag och Carina ut på powerwalk. -11 grader och 6 m/s var förutsättningarna. Men vad gör man inte för att få ihop sina steg. Just nu fattas ca 1000 steg, men dom skall jag fan i mej trippa ihop innan jag sluter ögonen idag. Turen gick ner till Sportlife i Partille och tillbaka. Det är halkigt i Partille nu.

Nu skall vi värma oss med lite te. Sedan är det dags att göra sig iordning för jobbet. * kväk *

Av Stefan Manning - 6 januari 2010 15:33

Nu börjar det märkas att man inte äter så mycket som man brukar. Jag börjar närma mig den första tröskeln, nu gäller det att at sig över denna. Det finns inga genvägar, det finns inget bakåt, det finns inget stopp. Bara en väg, framåt. Så nu drar jag mig tillbaka in i bubblan igen.

Sedan skall jag nog erkänna att dagens pass var riktigt jobbigt.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards