Alla inlägg den 11 november 2008

Av Stefan Manning - 11 november 2008 20:59

I helgen var det världscups tävling och europamästerskap på 100 km i Italien. Där vi hade en hel del svenskar i farten. Det skojiga var att Maria Lundgren satte svenskt rekord (eller Sverigebästa som det egentligen heter) på 8:27:37. Det gör ett snitt på 5:05 per kilometer! I 10 mil! Det är respect! Jag skulle som jag är idag knappt orka springa en kilometer i den farten. Maria kom då på 18:e plats bland damerna. Bästa dam en - ryska - sprang på 7:23:33 - 4:26 per km! Detta kan jämföras med bästa svensk - Jonas Buud - som slutade på 29:e plats med fina 7:41:29. Bästa löpare totalt blev italienaren Giorgio Calcaterra som sprang dom 10 milen på 6:37:41! Dvs i ett snitttempo på 3:59 per km!!! Huga! Man har en bit kvar. Här snackar vi om folk som kan springa!

Av Stefan Manning - 11 november 2008 20:37

Idag fick jag låna en pannlampa av en arbetskamrat. Det var en Silva med lysdioder. Något vassare än det månskenet jag normalt brukar springa med. När jag tittade ut genom fönstret på jobbet idag, såg ju inte vädret inbjudande ut precis. Men när jag kom hem, strax efter fem, så klädde jag om omedelbart och gav mig ut. Det var faktiskt ett fantastisk väder. Halvklart och vindstilla, ca 10 grader. Riktigt bra löparväder, med andra ord.

Den nya pannlampan var i en helt annan division. En riktigt vass sak. Man kunde välja att ha batteripack på skallen - 2 dosor som rymde två st AA-baterier vardera. Eller ha batteripacket i bälte på höften. Jag valde att ha batteripacket på skallen och det funkade riktigt bra. Kände mig inte alls besvärad av dessa batteripack. Ljuskäglan var klart starkare än den på min egna.

Det blev en löptur i beckörker på banvallen utmed Mjörn på totalt 11,05 km. En riktigt skön tur och väldigt avkopplande efter en arbetsdag. Jag älskar att springa i mörker. Det är något visst med det. På något sätt så avskärmar mörkret en från den vanliga vardagen. Man är ensam med sina tankar. Cooolt! Men denna gång var MP3-spelaren med. Jag lyssnade på en bok. Anne Holts "Presidentens val". Mysigt att lyssna på den samtidigt. Och pannlampan var jag nöjd med.

Som pricken över I:et upptäckte jag några öl i kylskåpet efter passet som min älskade sambo hade köpt. Hon är bara så djävla bra!

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards