Alla inlägg under augusti 2010

Av Stefan Manning - 20 augusti 2010 16:17

Så där ja. Då var det klart. Intervjun alltså. Ni som känner mig vet att jag balbblar på när det gäller löpning. Jag misstänker att det inte var något undantag här. Men vi satt och pratade i nästan två timmar.

Vi får väl se vad resultatet blir. Hon skulle i alla fall sända mig reportaget för granskning innan. Det skall bli intressant. Denvärsta biten var när hon ville ta en bild. Jag är ju ingen top model precis och att posera framför kamera är inte min starka sida.

Av Stefan Manning - 20 augusti 2010 11:38

Imorgon gäller det. Jag har börjat uppladdningen av energi i kroppen och det är mycket som skall tankas in. Nu åker både Vitargo Carboloader och energipannkakor ner i magen.

Jag måste även planera för återhämtning efter Prinsens minne och uppladdning inför Midnattsloppet. Det borde inte ställa till problem, men man kan ju aldrig veta.

Av Stefan Manning - 19 augusti 2010 21:24

Innan jag tågade in på Itrim så var jag på Stadium och hämtade ut t-shirt och tidtagningschip för Midnattsloppet på lördag. I år var det en riktigt snygg gul färg på tröjan. Deras tröjor brukar vara av bra kvalité och det är ju alltif något.

Tyvärr säger väderprognosen regn. Och om det regnar så kommer jag att ha min multisportjacka på mig, sedan får arrangörerna säga vad dom vill.

Av Stefan Manning - 19 augusti 2010 21:20

Idag så körde jag sista passet inför helgens dubbelstöt. Det blev fyra varv på Itrim:s cirkelträningsbana. Jag var helt färdig efter de fyra varven.I och för sig hade jag inte så mycket energi i kroppen kvar att nyttja, vilket jag fick erfara. Jag körde verkigen hårt och var verkligen trött efteråt.

Nu går jag ur programmet och skall äta upp mig inför tävlingarna på lördag. Jag har varit och ätit en pizza nu på kvällen och strax skall jag ner till köet och svepa en Vitargo Carboloader.

Av Stefan Manning - 19 augusti 2010 21:12

Vid vägningen idag uppdagades en liten viktökning på 0,2 kg, trots mitt sketiska leverne denna veckan. Men det kan jag ignorera. Jag har tappat 1,2 kg fett sedan förra vägningen två veckor tidigare. Medan fettfri massa (muskler skelett & inre organ) har ökat med 1,4 kg och kroppvätskan hade ökat med 1 kg. Så jag låter mig inte nedslås av dessa två ynka hekton. Min vikt på invägningen var 78,2 kg. 3,2 kg från min målvikt.

Kommande period kommer jag nog att öka i vikt efter som jag måste äta upp mig inför lördagens dubbelstöt. Sedan följer 3 dagar då jag kör enligt program. Därefter blir det laddning inför 48 timmars.

Det känns bra. Jag har koll och vet vad jag gör, det ger en extra trygghet.

Av Stefan Manning - 19 augusti 2010 13:01

Mitt mål för helgens dubbelstöt är att om jag slår samman distansen på 31,1 km (21,1 + 10 km), så skall jag ligga under ett genomsnittstempo på 6 minuter per kilometer. Dvs den sammanlagda tiden skall vara under 3 timmar 06 minuter och 21 sekunder.

Snittar jag under 6 minuter på båda loppen, så är ju det också väldigt trevligt. Jag kommer att vara nöjd med att ha kunnat genomföra båda loppen, oavsett tid naturligtvis. Men jag blir ju som sagt ännu nöjdare om jag når målet.

Av Stefan Manning - 19 augusti 2010 12:57

Ikväll kör jag sista träningspasset inför helgens dubbelstöt. Jag skall ner till Itrim för gruppträff och då skall jag även passa på att dra några varv i deras cirkelträningsbana. Den kan tyckas fjuttig vid första anblicken, men jag lovar Er att man kan bli grymt trött och svettig av den. Det är upp till en själv.

Efter träffen skall jag gå ur mitt program och börja "äta upp mig" inför helgen. Innan dess så skall jag också besöka Stadium och hämta ut tröja och tidtagningschip inför Midnattsloppet.

Av Stefan Manning - 19 augusti 2010 12:41

Jaha. Blev lite häpen idag när jag blev uppringd av Partille Tidning som vill göra en intervju med mig i morgon. Reportern hade varit inne och läst denna blogg (hon har ju verkligen god smak). Vad det kommer att utmynna i vet jag inte riktigt, men det blir väl någon form av artikel antar jag. Det skall bli intressant i alla fall.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards