Alla inlägg under januari 2011

Av Stefan Manning - 4 januari 2011 06:04

Tisadag och det känns redan som mitt i veckan. Jag var på Itrom igår och kunde konstatera att jag behöver bryta min trend. Stress och jäkt är stora bovar till att jag inte lyckas gå ner i vikt. det positiva är att jag lyckats bibehålla en konstant nivå i lla fall trots stressen, den mer eller mindre lämpliga julmaten och all dessa oregelbundna tider. Jag har kämpat med detta hela hösten. Men nu skall jag och Kari knäcka detta.

Av Stefan Manning - 3 januari 2011 19:13

Jaha. Så läste man att tre snubbar fick kicken från Volvo för att de har uttryckts neggigt om företaget på facebook. Hade jag varit chef där, så skulle jag nog inte kickat dessa utan istället frågat dom varför dom tycker så. Det kan ju finnas en anledning till att de skriver så och kanske ett korn av sanning. Nix pix. Istället blir det avsked på grått papper. Illojalitet mot företaget. Illoajalt för att man uttrycker en åsikt. Har man då tagit hänsyn till arbetsinsatsen av de kickade? De kanske arbetar som små illrar och då väger ett neggigt inlägg på facebook tyngre?

Så var det med den svenska yttrandefriheten...

Urk

Av Stefan Manning - 3 januari 2011 06:12

Så var man tillbaka på jobbet. Urk! Men det är ju ett måste om man inte vill ha en tillvaro utan mat och husrum.

Men jag skulle nog vilja ha något annat just nu. Något annat som inte bryter ner en i stress noch illamående. Om jag nu måste jobba, så borde det väl åtminstonde vara roligt att gå till jobbet. Det är det inte just nu, däremot skall jag göra vad jag kan för att vända denna trend.

Jag tackar min lyckliga stjärna att jag skall avverka 3½ dag innan jag drar till San Augustin.

Av Stefan Manning - 2 januari 2011 18:06

Årets första projekt är att få undan lite bråte runt mitt skrivbord. Det har pallats upp lite på hög både här och var. Jag hade tänkt att göra detta under julhelgen, men det blev aldrig av. Så nu har jag startat upp och nu inser jag också hur mycket jobb det är.

Av Stefan Manning - 2 januari 2011 18:04

Inte vilade jag på hanen idag. Det blev ett trevligt löppass med Carina idag också. Vädret var minst lika fint som igår. Idag blev det 10,78 km. Inkluderat lite bakåt intervaller och två pinkepauser. Även idag var icebugs ett mycket bra val.

Det kändes riktigt gott efteråt.

Av Stefan Manning - 1 januari 2011 21:09

Det gäller att hålla på nyårstraditionerna. Idag var jag ute och sprang tillsammans med Carina. Vi hade dragit på oss icebugs respektive broddar. Det visade sig vara ett utromordentligt klokt val. För isigt var det. Annars var det ett underbrat fint väder, med strålande solsken och ca 4 plusgrader, då vi tog oss an Kåhögsrundan.

Jag körde som vanligt bakåtintervaller. Nu kunde jag dock märka att jag fick slita lite mer än vanligt för att springa ikapp damen, som spettade på rejält i solskenet.

Mot slute delade vi på oss och jag gjorde en extrasväng på ultraintervallsbanan, Carina drog ner till stationen och vände tillbaka.

Jag fick till slut ihop 10,26 km och var mer än nöjd med att få öppna året med två-siffrigt. Tyvärr måste jag erkänna att det segade till sig de sista 3,5 kilometrarna. men vad gör det, jag fick ju springa i alla fall.

Av Stefan Manning - 1 januari 2011 11:41

Id eftermiddag skall det springas. Det blir nog icebugs idag med tanke på den underkylda halkan. Dessutom skall jag inviga mina nya 2XU vinterkompressionstights som jag impulsköpte igår av Ted Ås. Det skall bli intressant.

Av Stefan Manning - 1 januari 2011 11:37

Nu känns det bättre med skallen. Då kan man börja ägna sig åt lite verkstad igen. Jag kan så här inledningsvis glädja mig åt att jag vann kommuntoppen 2010.

Enligt statistiken på jogg.se webbplats så har jag varit den som sprungit mest i Partille kommun 2010 med mina 2111,4 kilometrar. Jag hade Erik tätt efter i hasorna. Något säger mig att jag kommer att få en tuffare match 2011.

I ärlighetens namn finns det en hel del som ligger registrerade men inte har reeggat någon träning och där kan det mycket väl finnas någon som sprungit längre. Synd för dom att de inte har reggat då. Men icke förty. 2010 var jag bäst och det lever jag ett tag på.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards