Alla inlägg under januari 2011

Av Stefan Manning - 11 januari 2011 18:45

Så där ja! Nu har jag fyllt trunken med kläder och prylar för två veckors vistelse på sydliga breddgrader. Av någon anledning blev träningsutrustning mer prioriterat än vanliga kläder.

Nu är det bara att invänta morgondagen och det stora lyftet mot södern.

Av Stefan Manning - 11 januari 2011 10:32

Likt tomtenissarna på julafton går runt och visslar glatt med flitens lampa som lyser i tomteverkstaden. På samma sätt går jag runt och visslar medan jag packar det jag skall ha med mig till holmarna.

Jag kan ju redan nu säga att trunken domineras av träningskläder, fast där ingår inte icebugs, vintertight, fleecemössa etc....

Av Stefan Manning - 10 januari 2011 20:31

Nu är det bara avresa från Sverige i blickfånget. Det blir ingen mer träning nu, inte förrän jag kommer ner till ön. Ganska retsamt att jag fick kasta in handduken idag, men det går inte att gnälla äver det nu.

Nu är det fokus på löpning i sol och värme samt Gran Canaria marathon. Just nu håller jag att på att plocka ihop prylar till resan efter min lilla checklista.

Av Stefan Manning - 10 januari 2011 20:27

Dagen började rent ut sagt skit, med pulsrusningar, sömnlöshet etc. Men efter hand dagen gick så blev det bättre och bättre. Jag fick plockat bort operatörslåset på mitt mobila bredbandmodem. Fick besked att jag gått ner i vikt. Nu det sista är att Mikael ringde mig och berättade att han och Linnea har fått en lägenhet i Alingsås. Det var en riktigt kanonbra nyhet och jag är glad för deras skull. Nu tar dom det slutliga klivet ut i vuxenvärlden och sätter eget bo.

Av Stefan Manning - 10 januari 2011 16:39

Jaha! Där ser man! Den 9 februari så skall jag vara gästbloggare i Partille tidning under en vecka. Får se hur detta går. Känns lite pirrigt faktiskt.

Av Stefan Manning - 10 januari 2011 15:31

när jag var nere på stan, passade jag på att ta med mig mig bredbandsmodem till Mumien .se och ta borty operatörslåsningen. Så när jag kommer ner till San Augustin kan jag köpa mig ette eget oberoende kontantsurf.

Av Stefan Manning - 10 januari 2011 13:56

Har varit hos Kari på I-trim för uppföljning. Jag har tappat 2,8 kg! Den uppåtgående trenden efter operationen är bruten. Nu gäller det att jobba tillbaka. Glädjande besked!

Av Stefan Manning - 10 januari 2011 08:53

Nu har jag förklaringen till gårdagens genomklappning. Det är inte bara minuskalorierna. Det är den nya blodtrycksmedicinen jag startade upp med för fem dagar sedan. Jag har nämligen också haft väldigt svårt att sova och haft lite hjärtklappningar av och till.

När jag kollade upp denna medicin lite mer noggrannt kunde jag läsa på vanliga biverkningar bland annat följande:

Sömnlöshet, huvudvärk, yrsel - check!

Svaghet, trötthet, bröstsmärta - check!

Ökade kaliumvärden  (vilket kan ge onormal hjärtrytm) - check!

Just nu har jag varit vaken sedan ca 06:50 och haft pulsmätare på mig. Pulsen har hoppat hej vilt mellan 80 och 165, sedan dess. trots att jag varit stilla. Precis som på den gamla hederliga flimmertiden.

Ingen träning idag, men denna blodtrycksmedicin åker raka spåret i bingen och jag går tillbaka till Atacanden. Varför ändra på ett fungerande koncept?

Inte undra på att jag var som en klubbad säl igår, nu vet jag varför. Och jag är skitsur, mest för att jag måste ställa in dagens träning.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards