Alla inlägg under januari 2011

Av Stefan Manning - 20 januari 2011 20:33

När jag kom tillbaka från träning var jag helt slut. Nu skall jag vila som bara den och trycka in så mycket kolhydrater och protein det bara går. Nu skall det laddas inför maran på söndag.

Av Stefan Manning - 20 januari 2011 20:19

Idag på eftermiddagen gav jag mig ut på den sista löprundan innan maran på söndag. Jag sprang som igår ner mot Playa Feliz och fick starta passet med en grym uppför de första 650 metrarna. Jag passerade Bahia Feliz med Frititidsresors Blu Village och fortsatte sedan bort mot Bahia Beach Club. Där går vägen i en cirkel runt området och därmed vänder banan. Det är drygt 4 km dit.

Nu springer jag tillbaka och det är en riktigt låååång uppförsbit som suger rejält. Jag kommer tillbaka till stället vi bor, men passerar och fortsätter bort mot Playa Ingles. Tanken är att jag skall vända tillbaka mellan 9 och 10 kilometer. Men nu var jag i en annan värld och när jag tittade på Garminen stode den på 11,2 km! Så det blev längre än vad jag hade planerat. Och fan vad seeegt det blev med dessa 3 extra kilometrar. Var tvungen att gå ganska mycket här. Det fanns inte mycket energi kvar i min kropp.

Nu håller jag på att ladda upp igen.

Av Stefan Manning - 20 januari 2011 14:41

Det har varit skönt att ligga i solstolen en stund efter ett svalkande dopp i havet. Låg där och funderade på uåålägget av söndagens marathon. Till min stora glädje såg jag i väderprognosen att det skulle bli lite svalare, molnigt och mellan 17-18 grader. Vinden skulle hålla sig på max ett par sekundmeter. Om den prognosen håller så vore det kanon!

Av Stefan Manning - 20 januari 2011 11:10

Ny dag i värmen. Idag blir det sista träningsdagen innan maran i Las Palmas på söndagen. Fram tills dess blir det vila. Jag har sprungit på ganska bra denna vecka som gått.

Av Stefan Manning - 19 januari 2011 18:10

Det har vari en bra vecka. Inte bara för att jag sitter på Gran Canaria och glassar, men även ur löpsynpunkt. Under denna vecka har jag lyckats kuta ihop 76,4 km. En ganska bra dos för att vara i januari.

Av Stefan Manning - 19 januari 2011 16:40

Lite avslaget nu på eftermiddagen. Jag går omkring i mina kompressionstights efter löpning och det känns kanon. Har handlat lite. Carina känner sig lite vissen idag, men det är inget allvarligt.

Så just nu gör jag ingenting och även det trivs jag bra med.

Av Stefan Manning - 19 januari 2011 15:21

Idag gav jag mig ut själv. Jag ville prova riktig värmelöpning och träna på de förhållanden som kommer att råda på söndag. Därför startade jag kl 12 på dagen. Och det var varmt då. Ca 24 - 25 grader i skugga. Jag ville också prova saker inför loppet. Jag hade bland annat tänkt mig att ha en midjeväska med mig på loppet med två drickaflaskor. Dett passade jag också på att test.

Det funkade jättebra så länge lag hade mdjeväska bak. Om jag hade den på framsidan hindrade det löprörelsen. Kom också på hur jag skulle förankra den ena vattenflaskan.

Det gick banne mig inte fort idag. Det var varmt och det var rejäla uppförsbackar stundtals. Men jag hittade en liunk som jag skall ha på maran. Det får blir vad det blir. Själv räknar jag omkring 5 timmar på söndag.

Av Stefan Manning - 19 januari 2011 11:52

Idag är det segt. Jag sov ganska länge och kände mig seg när jag vaknade upp idag. Hade svårt att somna igår kväll, det var så många tankar som for genom skallen. Nu skall jag ladda upp för en värmelöpning om cirka en timma.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards