Alla inlägg under augusti 2011

Av Stefan Manning - 11 augusti 2011 18:12

Ni kanske märker att reklamen har försvunnit från min blogg. Jag pyntde 200 för att bli av med skiten i ett år. Det tycker jag det är värt. Jag blir mer och mer allergisk mot reklamen. Den tränger sig på överallt och man får inte vara ifred.

Jag vill ta till mig reklam när jag känner för det och inte när någon djävla reklammakare finner det lämpligt.

Av Stefan Manning - 11 augusti 2011 17:23

Tar en liten paus från läsandet nu och sätter mig vid datorn. Det var länge sedan jag läste så här mycket. Det börjar att bli en vana nu. Skönt att komma från både TV och mobiltelefoner.

Av Stefan Manning - 11 augusti 2011 15:08

Planen för dagens träningspass, var att springa två varv runt Kåhög, men ta den långa varianten via Partille stadspark. Så blev det. Löpningen kändes fin och jag tyckte ända att jag sprang ganska lätt och obekymrat.

Milen passerades på timmen jämnt. Det var länge sedan jag hade en så pass snabb milpassering på längre sträckor. Det kändes ocks att det gick undan. Tyvärr så dök ett regnväder upp och förföljde mig de sista 5 kilometrarna. Först var det ganska lätt men övergick till att bli riktigt intensivt. Jag kände att jag började bli nerkyld. Då var jag redan inne på andra varvet, men beslöt att inte ta det långa varvet utan vika av hemåt den vanliga vägen. Jag vill inte dra på mig något jäkelskap nu.

Trots allt fick jag ihop 15,3 km och nu är jag nere på 6:04 i snitt.

Så visst kommer förbättringarna, gäller bara att vänta ut dom.

Av Stefan Manning - 10 augusti 2011 20:43

Så kom jag ut på en liten kvällslöpttur med Carina. Vi tog Kåhögsrundan. Vädret var riktigt fint nu på kvällskvisten till skillnad från dagens ideliga regnskurar. Jag är så tacksam över dessa 7 kilometrarna.

Av Stefan Manning - 10 augusti 2011 15:28

Idag har tillvaron varit väldigt trist. Det blir ju sådana dagar ibland. Det är ju bara att genomlida dessa. Jag kan ju inte med all optimism i världen. Det är väl mest för att jag har denna förbannade hosta. Grrr....

Av Stefan Manning - 10 augusti 2011 08:39

Det har varit svårt att sova i natt. Jag har åkt på någon form av hosta igen. Det är en slags rethosta, Jag vete fan vad det beror på, men jag är djävligt irriterad på det. Så just nu känner jag mig inte på toppenhumör.

Jag hoppar över löpningen tills jag har fått rett ut vad som är på tok. Kanske en kort runda ikväll. Jag får se.

Av Stefan Manning - 9 augusti 2011 17:53

Nu har jag varit nere på biblioteket och lånat en bok om Kemi A. Känner att jag behöver läsa i den, för att hänga med i vissa svängar.

Jag har legat hela eftermioddagen i soffan och läst näringslära.

Av Stefan Manning - 9 augusti 2011 11:00

Tjong i medaljongen vilket djävla löppass jag fick på. jag gick för att köra veckans första pass. Som vanligt trippade jag igång och hamnade i mitt bekvämtempo. Där låg jag och körde. Under resans gång kunde jag notera hur kilometertiderna sjönk. Speciellt i partierna borta vid Humlebadet, där brukar det gå segt. Nu var jag halvminuten snabbare där.

På hemvägen tyckte jag att det kändes bra, men jag fick ändå känslan att det gick fort. Och jösses! det gjorde det. Jag låg på kilometertider på 5:30 och det kändes bra! Alltså kan jag konstatera att formkurvan pekar uppåt.

Löpningen var perfekt hela tiden. Ett pass då allt stämde. Riktigt roligt. Alla dessa kilometrar börja ge resultat. Där ser man! Man skall ha tålamod. Resultaten kommer när dom kommer och skall inte stressas fram. 12:3 km i snittempo på 5:59. Längesedan jag gjorde sub 6 i snitt på ett dylikt träningspass.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards