Alla inlägg under juli 2012

Av Stefan Manning - 18 juli 2012 01:07

En gammal mailadress jag har haft i många år kommer nu att försvinna. Det är sinus@tele2.se. Jag fick ett mail från Tele2 som sagt att dom vill avveckla denna adress eftersom jag i övrigt inte är kund hos dom. Det kan jag väl i och för sig förstå. Så om den mailadressen ligger kvar i Era kontaktböcker, så kan Ni plocka bort den, nur går den i graven.

Av Stefan Manning - 17 juli 2012 22:35

Jösses! Jag har ju knappt hunnit blogga idag. Allt fokus har varit på Badwater. Nja, en sanning med modifikation. Jag och Carina firade också vår årsdag med att äta lite varmrökt lax och avnjuta ett gott gals vin. I 7 år har vi delat glädje och sorg. Det har varit sju betydelsefulla år av mitt liv. Utan denna fantastiska Kvinna vid min sida, så vete tusan hur det stått till med mig idag.

Det blir väl kanske sista gången vi firar årsdag så här. För den 1 september gifter vi oss och då blir det bröllopsdag som gäller. Här snackar vi uppgradering av stora mått.

Tack Carina för att Du finns.

Av Stefan Manning - 17 juli 2012 13:17

Jag är helt uppslukad av Badwater. Trots kassa websändningar har det varit rejäla endorfinkickar. Min dröm att få komma dit blir bara starkare. Idag ligger mina tankar fokuserade hur jag skall göra för att övervinna min sjukdom och slutligen kunna stå på startlinjen. Bara att få komma dit och starta med nummerlapp är som en seger.

Av Stefan Manning - 17 juli 2012 06:56

Nu har jag sovit ett par timmar och fortsätter min Badwaterbevakning. Det är spännande och tätt i ledningen. Micke verkar gå bra fortfarande och kämpar sig just nu uppför mot Townes pass. En hemsk stigning. Jag blir bara så sjuk av längtan att få komma iform, träna och springa detta fantastiskt och galet tuffa lopp.

Av Stefan Manning - 16 juli 2012 23:45

Nu börjar vi gå in på nattimmarna och trots att webbsändningen är mer eller mindre kass blir det intressant att följa löparna. Micke har passerat marathondistansen på knappt 4 timmar och än så länge ser det lovande ut för honom.

Av Stefan Manning - 16 juli 2012 19:56

Detta med webbsändning är inte Badwaterarrangörernas starka sida. Den var ganska medioker förra året och jag trodde i min enfald att man hade bättrat sig till i år. Men det hade man inte. Det är svårt att se vilka löpare som passerar såvida man inte hör någon i bakgrunden ropa startnumret.

Lite antiklimax måste jag säga, men det är ändå spännande att följa.

Micke har varit ute på banan i ca en timma nu

Av Stefan Manning - 16 juli 2012 14:34

Mindre än en halvtimma till första start i Badwater och jag har inte fått igång webbsändningen. Får den inte att funka. Arrrghh!

Av Stefan Manning - 16 juli 2012 13:11

Mer goda nyheter. Jag har precis blivit accepterad som medlem i Aortic dissection & aortic aneurysm information support group på www.aorticdissection.co.uk Detta forum har även löpare bland sina medlemmar. Och detta samma dag och nästan alldeles innan Badwater startar. Det ser jag som ett gott omen  :-)

Nu börjar hoppet flöda på allvar. Jag kommer att läsa igenom detta forum noga och se om jag kan få kontakt med dessa löpare.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards