Alla inlägg under januari 2010

Av Stefan Manning - 24 januari 2010 12:01

Nu sitter jag här och hetsar upp mig inför dagens träningspass. Har ätit frukost och stjälpt i mig några kopper kaffe. Det börjar spritta i benen och min kropp skriker efter träning. Kanske dags att göra den till viljes. Dags att dra på sig outfiten.

Av Stefan Manning - 24 januari 2010 10:46

Min vanliga hemsida har under hösten tyvärr blivit lite stymoderligt behandlad. Detta tänkte jag försöka råda bot på.

Nu när min webutvecklingskurs är avslutad, så har jag sakta börjat med att ändra ett par mindre saker på min nya hemsida. Det var ett par grejer som jag lite i efterhand insåg när vi studenter reviewade varandras alster. Det var nästan den nyttigaste övningen. Jag fick idel bra feedback, men jag fick också några synpunkter som jag kommer att ta fasta på.

Sedan är ju detta med snart. Jag har redan startat upp jobbet, men jag lär inte bli klar denna vecka. Det mesta jobbet ligger i att hantera alla mina bilder. Jag skall lägga detta på ett fotoalbum och länka dit. E-mailformuläret skall förbättras. Gästaboken är tanken att göra en egen och byta ut den som jag har länkat till idag. Men arbetet med denna gästbok kommer att bli en del i den kursen jag skall gå nu.

Min målsättning är att sjösätta en hyfsad OK version under februari. Jag måste se hur mycket tid kommande kurs tar.

Av Stefan Manning - 23 januari 2010 18:25

Dagens löppass gav mig verkligen bra besked. Det kändes precis som vanligt att springa. Det tyder på att kroppen nu har anpassat sig till mina påhitt.

Nu finns det tävlingsinfo för deltagare utlagd. Bara att suga i sig. Jag känner bara hur ivern öka mer och mer för varje dag. Dett skall bli så roligt och så avkopplande. Jag önskar att alla fick möjlighet att vara med om sådant här. Jag vet att det låter hur sjukt som helst att springa i 24 timmar på en 390 m lång rundbana. Men detta går inte att förklara. Bara de som deltagit i något liknande förstår vad jag menar.

Här är länken till Espoo: http://www.endurance.fi/24/sve.html

Av Stefan Manning - 23 januari 2010 15:16

Gav mig ut idag efter ett par koppar kaffe och en energibar. Jag ville se hur det hela verkade utan att gå på blodtrycksmedicin. Vadret ute var kanon (för att vara på vintern). 3 minusgrader och ett strålande solsken. 1,5 m/s i vind. Inte mycket att bråka om med andra ord. Vis av föregående löppas bestämde jag mig för rundan runt Kåhög, ca 6,5 km. Jag tog på mig mina icebugs idag och det var ett bra val. Det hade i och för sig funkat med vanliga löpskor. Men icebugsen var ett strå vassare idag. Hela löpningen kändes kanon, ingen utmattning, ingeting som påminde om de föregående passen. Så när jag var uppe vid vändpunkten, bestämde jag mig för att vika av mot Jonsered och vända vid stationen. Men ett, tu, tre, så var jag uppe vid Humlebadet och vände. Otroligt fint, ett gäng som satt ute på isen och pimpelfiskade. det såg riktigt vackert ut i solskenet. Hemvägen gick utan problem. Det gick inte fort och det var inte avsikten heller. Jag ville bara lufsa på och njuta av löpturen.

Nu känns det som att jag är tillbaka igen och jag har knäckt nötet med träningen, kost och blodtryck. En mycket nöjd och glad Stefan kom hem idag efter denna befriande löptur. Det kändes skönt att få detta inför Espoo. Omedelbart jag kom hem, tog Carina mitt blodtryck igen och den visade helt normala värden, vilket gjorde mig ännu nöjdare.

Efetr att ha druckit lite vatten och pustat ut tog jag en lång, varm och härlig dusch. Efter det ställde jag mig på vågen. Då kom nästa glädjekick. Den visade 95,3 kg. Det betyder att jag äntligen glidit ner under gränsen 30 BMI. Nu är jag per definition inte fet längre, utan "bara" överviktig. Den kändes verkligen som pricken över I:et.

Av Stefan Manning - 23 januari 2010 11:42

He-he. Idag har jag sovit ända till kl 11. Det är helt lagom. Det kan i viss mån förlåta att man måste kliva upp och gå till ett jobb man börjar bli trött på. Nu sitter jag här och dricker lite kaffe och snart skall jag ut och springa.

Av Stefan Manning - 22 januari 2010 20:08

Nu börjar tankarna kretsa runt Espoo. Jag har snickrat ihop en checklist på grejer som skall med (jag gör alltid sådant) Det skall bli kontroll av varvschema och review av min plan avseende kost och temposchema. Kommande vecka skall jag bara tänka på Espoo. Det här skall bli så himla kul och intressant. Framförallt intressant att se hur det funkar med kostschema och hur utfallet blir på den plan jag har gjort.

Av Stefan Manning - 22 januari 2010 17:10

Suveräna Isabella Andersson krossade det svenska rekordet i marathon med ca 3½ minut och satte PB med 7 minuter. Som första svenska tjej gick hon på Dubai marathon under 2:30 och det med besked! 2:26:52 lyder det nya svenska damrekordet. Skall tilläggas att det hel var fråga om urverkslöpning. Det går ju knappt att springa jämnare än vad hon gjorde. Första halvmaran på 1:13:24 och den andra halvan på 1:13:28! Grymt imponerande. Isabella kom 5 totalt bara 2½ minut efter segrarinnan Mamitu Dask från Etiopien. Om jag fattat det hela rätt gick starten 06:30 på morgonen, vilket inte gör saken sämre.

Stort grattis, Isabella!

Av Stefan Manning - 22 januari 2010 06:52

I alla fall när man befinner sig på sena eftermiddagen. Ytterligare en vecka avverkad, på detta - arbetsgivarnas år. Den har faktiskt gått fort.

Gårdagens träning körde jag riktigt hårt och jag hade väntat mig idag att jag skulle vara ganska matt i kroppen. Men så är inte fallet. Jag måste nog säga att jag är förvånad själv.

Men de två och en halv veckornas diet känns inte bortkastade. Jag märker resultat. Jag kan själv se att min mage blivit mindre, det visade sig vid vägningen igår att jag hade minskat 5,5 cm runt kaggen. Vidare märker jag att jag sover bättre. Bara en enda gång denna vecka har jag varit uppe på natten och pinkat. Om detta beror på attt jag är ganska trött i kroppen rent allmänt på grund av dieten eller att vi snackar ren kvalitetssömn, låter jag vara osagt. det känns som om kroppen kommit in den fasen att den har börjat vänja sig och anpassa sig till den nya behandligen. Jag har tränat 6 dagar i rad och det på en LCD-diet. Även om det bara har blivit ett enda löppass, så är jag riktigt nöjd med det utfallet. Pulsgympapassen är minst lika jobbiga intensitetsmässigt och stundtals även pulsmässigt som ett löppass. Så ur löpsynpunkt tappar jag inte så mycket, tror jag. Det känns med andra ord efter omständigheterna mycket bra (bortsett från jobbet, men det börjar dra åt rätt håll även där).

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards