Alla inlägg under februari 2010

Av Stefan Manning - 8 februari 2010 06:59

Då startar vi upp vecka 6 här på karriärdagis. Det var lite segt i morse. Ett tag undrade jag om det verkligen var en arbetsdag idag, för det var osedvanligt tomt på bussen in till stan.

Däremot var det osedvanligt många på buss 29 ut till Volvo. Inte bra att få morgoncirklarna rubbade på det viset...   :-)

Av Stefan Manning - 7 februari 2010 22:56

Ikväll har jag suttit och skruvat mer eller mindre färdigt på min nya hemsida. Den kommer att se ut som min examensuppgift från kursen i höstas. Dock har jag gjort några förändringar baserat på den mycket givande feedbacken vid examineringen.

Det som återstår är att länka in bilderna från den gamla sidan och även vissa berättelser. Allt kommer inte med.

Men sidan är i såpass skick att jag kan nu i det närmaste lägga ut den. Jag måste också länka om min gamla webbsida som man kan nå från den nya genom att klicka på "Arkiv" i menyn. Detta kommer jag att ha en liten tid framöver tills allt är flytta. Sedan klipper vi bandet.

Bilderna kommer att bestå av externa länkar till ett fotoalbum på webben. Jag har även en extern gästbok. Avsikten är dock att göra mig en egen. Jag har även vissa tankar på att göra mig en egen blogg. Bloggen här är det inget fel på, men den har vissa begränsningar.

Så visst blir utseendet nytt, men Ni som varit fär kommer trloigen att känna igen en del av innehållet. Sdian är även förberedd för att bli tvåspråkig (jag går och klurar på en engelsk version också).

Men jag bör förhoppningsvis få lanserat den i kommande vecka. Skulle det bli försenat säger jag till.

Av Stefan Manning - 7 februari 2010 22:55

Så var helgen slut. Den har varit bra med mycket träning. Det kommer att bli en späckad vecka som kommer, men jag skall försöka få tills å mycket träning det går ändå. Måndag och fredag går redan bort.

Av Stefan Manning - 7 februari 2010 20:06

Nu har man blivit utsatt för värvning. Jag och Carina är numera medlemmar i klubben Team Ultra Triathlon. Jag fick frågan av Kari nere på I-trim en dag när jag var där. Efter lite funderande och diskuterande kom vi fram till att det skulle vara ett ganska bra val för oss.

Än så länge är vi ju inga ultratriathleter, men det behöver man inte vara för att vara med där. Men jag har faktiskt en önskan att någon gång få genomföra en dubbel ironman och även en liten dröm att få köra trippel IM i Lehnsan någon gång. Ni som känner mig vet ju att jag är lite lätt rubbad, när det kommer till sådana här saker. Så jag ser detta som ett första steg på den vägen. Dessutom är detta en bra kombination med ultralöpning.

Av Stefan Manning - 7 februari 2010 19:05

Nu på eftermiddagen var jag och Carina uppe på Skatås tillsammans med Eva och Nisse. Vi bestämde oss för att ta åttan. Den var plogad och fin och hade ett preparerat skidspår vid sidan av, så att alla blev nöjd och glada. Vi lufsade i lågt tempo. Då och då körde jag och Eva några bakåtintervaller. Den första blev ganska lugn, men sedan vågade jag trycka på och jag var ganska trött efteråt. Det var en skön eftermiddag där ute.

Efter träningspasset åkte vi hem till Siv och Kenth för en undebar varm kopp kaffe. Det är så här det skall vara i livet. Träning och ha de gott.

Av Stefan Manning - 7 februari 2010 10:45

Jag är alltid på gott humör när jag får sova tills jag vaknade av egen maskin. Det är ju så skönt. Jag tassade ner till vardagsrummet och där satt Carina och pluggade på sin Swedsec. Jag har tagit lite frukost och kaffe (naturligtvis).

Nu sitter jag här och läser lite på tidningssidorna, kollar av forumen och jag kan ju inte låta blia att kolla in lite i koden på min nya hemsida. En underbar atmosfär av tystnad, lugn och ro vilar hos oss. Den ger en underbar skön känsla. Mysigt värre. I eftermiddag skall vi träna. Det kommer att sitta fint.

Av Stefan Manning - 6 februari 2010 23:07

Jag orkade med nöd och näppe lyssna mig igenom detta bottenskrap av låtar. Priset togs ju när man fick upp en hip-hop:are på scenen. Vilken djävla skit rent ut sagt. När de 8 så kallade melodierna hade spelats upp. Slog vi över till 5:an och kollade på Mr Bean och Dantes Peak. Vi har sett dessa några gånger. Men underhållningsvärdet var hundrafalt högre. Hoppas det blir bättre låta nästa lördag. Fast, det kan ju faktiskt inte bli sämre.

Av Stefan Manning - 6 februari 2010 17:48

Detta blev Jonas Buuds resultat idag på Karlstads 6 timmars. Det näst bästa svenska 6 timmars resultatet någonsin av en svensk. Dessutom är det världsårsbästa. Jonas var 667 m från Rune Larssons rekord på 90 km som fortfarnade står sig från 1987. Länge såg det ut som rekordet skulle ryka, men Jonas tappade lite på slutet. Man blir imponerad. Även i damklassen var det tätt. Anna Grundahl vann med endast 93 meter för Anna-Karin Barhammar.

Det var verkligen en riktigt bra underhållning som bjöds i Karlstad idag. Det tackar jag för.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards