Alla inlägg under februari 2010

Av Stefan Manning - 12 februari 2010 06:15

Idag är det en av mina favoritdagar i veckan - fredag. Sista arbetsdagen och man är på upploppet inför helgen. Det är precis samma känsla som när man har fullbordat ett varv på en tidsultra och närmar sig tidtagningsmattan. När jag går hem idag har jag passerat mattan och fullbordat varvet. Efter man passerat mattan är man ganska nöjd, fast en kort stund. Sedan är det bara att fortsätta att gneta tills man ser mattan nästa gång.

I och med detta så kan man dra slutsatsen att mitt liv är som en tidsultra? Kanske det. det finns likheter. Denna lilla tanke slog mig på väg till jobbet idag. Men varför är det då så himla kul att sppringa en tidsultra, men inte att jobba? Hmmm...  jag får nog ge mig ut på ett varv till.

Av Stefan Manning - 11 februari 2010 22:46

Idag fick jag en alldeles för tidig alla-hjärtans-present av Carina - Gaiter skoskydd. Det är ett skydd som man har på ovansidan av skon och hindrar att snö och annan skit kommer ner i skon. Som ett slags damasker. Dessa skall invigas på lördag. Då skall det kutas. Visst är Hon snäll min sambo...

Av Stefan Manning - 11 februari 2010 22:24

Efter jobbet blev det ett besök på Itrim, där körde jag ett bra träningspass i deras cirkel. 3 varv blev det och puls hade jag. Ett pass jag var riktigt nöjd med. Senare var det gruppträff och vägning. Och se! Nu väger jag 91,8 kg. Nu har jag officiellt gått ner 10,2 kg sedan starten den fjärde januari och vid Sylvesterloppet på nyårsafton vägde jag 103 kg. Magen har krympt från 112 cm till 103 cm.

Nu är jag minst sagt helnöjd och jag känner mig grymt motiverad att fortsätta på den inslagna vägen. Nu hägrar sub 90 kg. Och det skall banne mig inte dröja länge förrän jag spränger den barriären.

Här väger jag 102 kg:

 

Här väger jag 91,8 kg:

 

Av Stefan Manning - 11 februari 2010 07:42

Just nu vill jag inte jobba. Jag vill plugga och jag vill träna. det skulle vara det ultimata just nu.

Av Stefan Manning - 11 februari 2010 06:55

Det var kallt i morse. Jag hade minus 15 när jag drog hemifrån. Det var nästa så att man fick småspringa för att hålla värmen och det är ju träning det med.

Jag försöker komma in på högskolan i Skövdes servrar med mina login. Fast det visade sig vara lättare sagt än gjort. Den ena lyckades jag med. men när jag skulle gå ombord på en PHP-server med Putty. Då sket det sig.

Det är lättare att träna i stället.

Av Stefan Manning - 10 februari 2010 21:34

Körde cirkelträning på Itrim idag. Två intensiva varv i lokalen. Man blir alltså riktigt svettig om man tar i där. Så vart det idag. Nu skall jag träna imorgon igen, därefter är det gruppträff. Jag känner att det tuffar på med viktmisnkningen och man börjar komma in i en period där vanorna börjar att sätta sig. Idag inledde jag min sjätte vecka.

Av Stefan Manning - 10 februari 2010 20:27

Hamnade idag på en utbildning som var ett av det absolut tråkigaste och mest meningslösa som jag varit med om sedan konfirmationen. På ren vilja tog jag mig igenom denna 3 timmars pärs. Jag resonerade för mig själv att "För fan! Kom igen nu! Du har ju kört 24 timmars!" Jo förvisso, men då tyckte jag att det var roligt, det var inte det här.

Av Stefan Manning - 10 februari 2010 07:06

Jag försov mig idag och ville inte stressa med att jag buss och dylikt. Så jag tog helt enkelt bilen idag till jobbet. Det var ju tur att den är tillbaka. Det skall väl inte bli någon vana precis. Men sådana här tillfällen så är det ju klockrent.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards