Alla inlägg den 23 oktober 2010

Av Stefan Manning - 23 oktober 2010 16:48

Urologen på Sahlgrenska är ett djävla sopställe. När jag var på akuten så sa dom att jag skulle ge mig upp på urologen och fixa en tid för att ta bort katetern. Dom skulle öppna 8 så vi kom dit precis när dom öppnade. 07:58 kom vi dit. Det visade sig att dom hade öppnat redan kl 07:30. Men receptionen var obemannad.

På bordet stod det en skylt att dom hade morgonmöte mellan 08:00 och 08:30!! Varför i helvete öppnar man 07:30 då? Hade det inte varit smartare att ha det där mötet 07:30 - 08:00 och sedan öppnat.

Följden blev ett väntrum fullproppat med väntande människor. Som tur var stod jag som nummer 2 i kön. När de äntligen masat sig tillbaka och då var klockan en bit över halv nio, fick jag beskedet att jag inte kunde boka tid. Hon som satt där kunde inte boka tider. Jag skulle gå till dagcentret. Väl där så vägrade sköterskan att över huvudtaget lyssna på oss. Hon avbröt oss och ville oss inte få framföra vårt ärende. Hon kunde värpa fram en mening att vi måste ha en remiss. Men jag hade ju remiss dit och det var dom som skickat mig till Skövde. Näe det var en anna sak! Då skulle jag gå till akuten, där jag precis hade kommit ifrån.

Vilket djävla spån! Sådan här sjukvård betackar jag mig ifrån. Nere på akuten möttes jag av proffs och på urologen var det tvärtom. En samling mähän som inte var kompetenta nog att be oss vänta så att de kunde kolla upp hur det låg till.

Har man varit mer eller mindre sömnlös i två dagar, så har man liten förståelse för sådana här pajasar!

Av Stefan Manning - 23 oktober 2010 11:42

Nu är det stillasittande som gäller och jag skall dricka hejdlöst (vatten alltså). Jag kommer att hålla mig väldigt stilla nu framöver och inte röra mig mer än nödvändigt. Så nu skall jag passa på att ta itu med mina studier.

Av Stefan Manning - 23 oktober 2010 10:35

Konserten inleddes med att Doobie Brothers var förband. Dom har många bra låtar, men tyvärr var ljudet inte bra och gjorde dom inte helt rättvisa. När sedan ZZ Top äntrade scenen kändes det mäktigt. Att få se dessa legender livs levande och spela den ena godbiten efter den andra. Det var stort. Jag som skulle hålla mig stilla hade stora svårogheter med detta. När sedan dom började spela Gimme all your loving och framför allt Legs lyfte jag totalt. Dessa är mina två absoluta favoriter. Jag vet inte under hur många ultror, maror och träningspass jag har hört dessa låtar. Att nu får höra dom live är något fullständigt makalöst.

Jag kommer aldrig att glömma detta. Aldrig.

Konserten var inget märkvärdigt i sig. Inga specialefekter eller annat krafs. Men desa tre killar behöver inte det. De som kommer dit och lyssnar kommer dit för att göra det. Simple as that.

Men konserten gjorde gott för att stärka min allredan nedsatta stridsmoral. Tack ZZ Top att jag fick se och uppleva Er.

Av Stefan Manning - 23 oktober 2010 10:12

Gårdagen var en av de mest kontrastrika dagara jag har upplevt. Från att på natten och morgonen upplevt all-time-high i smärta (då är även mina njurstensanfall inberäknade där) till en total avkoppling och nostalgitripp utöver det vanliga på kvällen.

Vi hade sedan länge bokat biljetter till ZZ Tops konsert på Scandinavium. Nu var jag i det läget att jag skulle nog vara tvungen att hoppa det besöket. Men med tanke på de senaste dagarnas turbulens och motgångar så ville jag ha något positivt. Det var inte rekommendabelt heller att gå dit eftersom jag skulle hålla mig stilla.

Men det var ju detta med ZZ Top. Ett par timmars konsert och sedan flera veckors vila. Dessutom var jag i behov att få bryta den negativa spiral som höll på att starta upp. Av den anledningen beslutade jag mig för att gå ändå. Det skulle visa sig vara ett bra beslut som jag inte skulle ångra.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards