Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Stefan Manning - 28 oktober 2010 16:50

Ända sedan jag och Carina kom till vår drömlägenhet, har vi kunnat bevittna en nybygge en bit bort. Bit för bit så har det byggts ett nytt hyreshus där. Idag hade Partillbo öppen visning av dessa nya hyresrätter. Så jag gick dit för att kolla och fick trängas med samtliga Partilles pensionärer.

Inget fel på dom lägenheterna. Standraden ganska ordinär, förutom att det även fanns egen tvättmaskin och torktumlare i badrummet. Men 9500 i mån för en trea på 72 kvadrat är lite väl mycket. Visserligen ingår värme och vatten. Hushållsel tillkommer. P-plats för bilen kostar ytterligare 1000 spänn i månaden. Men läget är ju onekligen bra.

Av Stefan Manning - 28 oktober 2010 12:51

Jag har varit inne på IAU:s (Internationella Ultrlöpningsförbundet) hemsida och kollat lite på statistik. Där kan jag till min glädje konstatera att 48 timmars löpning ligger jag på 84:e plats - av 210 - på deras världsrankinglista. Och på 24 timmars ligger jag på plats 605 av 787. Det är ju sådant här som piffar upp tristessen i en sjukskrivens vardag.

Det känns ju lite coolt att vara på en världsranking, även om det inte rör sig om så framskjutna placeringar. Det är ju inte alla som är det.

Av Stefan Manning - 28 oktober 2010 11:39

Det är fan ta mej inte lätt att hålla sig stilla. Men jag skall i alla fall ta mig till I-trim idag för en gruppträff. På ett lugnt och stillsamt sätt. Allt för rehab:en. Jag bidar min tid. Om ett par veckor släpps krafterna loss igen...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards