Alla inlägg den 12 oktober 2010

Av Stefan Manning - 12 oktober 2010 09:30

En stilla morgonlöpning till jobbet. Lite lätt segt att springa, men jag har å andra sidan aldrig pigga ben på morgonen. Dessutom sptrang jag marathon i lördags och 10 km i söndags, så det borde ju visa sig. Det var vindstilla och ca 1,5 plusgrad och en massa dimma när jag startade. När jag väl kom fram till jobbet lyste solen. Alltid lika läckert att starta i mörker och springa genom gryningen. Trots detta hatar jag att gå upp på morgonen. En knepig ekvation. Totalt sprang jag drygt 23 km och jag låg i ett behagligt tempo. Det fanns ju egentligen ingen anledning att trycka på, snarare tvärtom - njuta av resan. En lite rolig grej var att när gryningen gått över till dag, så spelade Army Of Lovers låten Let the sinshine in i mina MP3-lurar. Mycket passande tyckte jag och log för mig själv.
Men att löpning kan vara så rogivande för själen som det faktiskt är, är helt fantastiskt. Jag njuter att vara inne i denna lilla bubbla. Jag bara sprang, tänkte inte på fart, det enda jag gjorde var att suga i mig ögonblicket för jag visste att bubblan skulle spricka, vilket den också gjorde 2 timmar och 22 minuter senare. men ingen kan ta ifrån mig upplevelsen. Löpningen är mitt knark.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards