Alla inlägg under april 2011

Av Stefan Manning - 8 april 2011 18:12

Nu har vi kommit fram till Täby Park hotell och checkat in. Efter lite slappande drog vi ner till startområdet och kollade in det hela. När jag kom dit ner började min nervositet försvinna och hornen börjar växa ut. Nu blev jag rejält lpsugen. Ni skall veta att jag inte har sprungit sedan måndags och abstinensen är stor.

Vi avslutade på hotellet med en pre-race-beer. Vi skall strax ner på en gemensam middag med andra löpare och lyssna på föredrag.

Av Stefan Manning - 8 april 2011 10:05

Nu har jag svept en carboloader till och ätit frukost. Väskorna är packade och klara. Nu lassar vi in i bilen och drar iväg till äventyret.

Det skall bli riktigt spännande detta. Jag skall inte sticka under stolen med att jag för en gång skull är lite nervös.

Av Stefan Manning - 8 april 2011 09:03

Vaknade upp idag med lite huvudvärk. Jag kunde konstatera att det var kaffeabstinens. Jag måste gör anågot åt mitt kopiösa kaffedrickande. Jag glömde ta en kopp vid kvällskvisten och då brukar det bli så här. Ganska otäckt faktiskt.

Men jag har en ängel i huset, Hon kom med en kopp kaffe till sängen. Jag har det bra som har en ängel inneboende hos mig.

Av Stefan Manning - 7 april 2011 20:17

När jag kom hem efter jobbet svepte jag en ny carboloader. Allt för att ladda. Nu är det egentligen inge större mening med att kolhydratladda för ett lopp som skall pågå i upp emot 30 timmar, när dessa kolhydrater på sin höjd räcker 1½ till 2 timmar. Men man kan ju lika gära fylla på. Jag satsar mer på protein och fet mat.

Av Stefan Manning - 7 april 2011 20:09

Nu har jag packat ner allt jag skall ha med mig. Men varför blir det så mycket prylar för? Jag har förvisso lagt ner en hel del ombyten i min dropbag. Det är ett råde som jag tänker lyda att ha med rejält med kläder. Speciellt under natten.

Jag kommer dagtid springa med ett midjebälte. Under kväll och natt kommer jag att ha en vätskerygga med mig ut istället. Laddad med Perpetuem och Runekakor.

Jag kommer även att ha med mig en plastbox med diverse käk i (och några öl så klart).

Av Stefan Manning - 7 april 2011 12:13

Hängde med grabbarna på jobbet på en lunchpizza. Det gäller att stabba upp sig lite. Hoppas loppet startar snart annars lär jag få börja om på I-trim.

Av Stefan Manning - 7 april 2011 09:53

I min uppladdning till TEC ingår även attt tanka in lite kolhydrater. Detta gör jag genom att ta en Vitargo Carboloader 3 gånger på torsdag och 2 - 3 gånger på fredag. Inget vidare att sluka detta tapetklister, men det funkar.

Däremot är det ingen hit att svepa en Carboloader precis innan man går in på möte. Det var lite segt att hålla sig vaken efter den.

Av Stefan Manning - 7 april 2011 09:44

Igår gjorde jag proteinpannkakor till TEC. Dessa är lite speciella eftersom jag byter ut en del av vetenjölet mot Dahlblads BakePro. Jag kommer att behöva något tyngra att äta vid varvinngarna. Det räcker inte bara med Runekakor.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards