Alla inlägg under juli 2011

Av Stefan Manning - 19 juli 2011 19:00

Nu har jag varit ute på första löprundan efter ultraintervallerna. Turen blev min vanliga standardrunda upp till Humlebadet och tillbaka. Den ligger på 11,4 km.

Vädret var soligt och fint och temperaturen ca 23 grader. Varmt alltså. Passar mig perfekt.

Löpningen var väl så där. Jag upplevde den inte som jättelätt, utan snarare lite småseg även om det inte var några problem att springa. Enligt mina nyvunna lärdomar hade jag med mig en flaska med HEED ut (0,6l). Kanske i minsta laget, men det räcker precis om jag ransonerar lite lätt.

Kom till baka efter 1:15, dvs ett snittempo på 6:38/km. Samma tempo jag har haft under ultrauntervallerna.

Känns bra att jag kommit igång igen. Däremot skall jag inte kölra riktigt lika hårt ett tag som jag gjort under den första halvan av denna månad. Men det känns bra att veta att jag har kapacitet till det.

Av Stefan Manning - 19 juli 2011 09:57

Just nu sköljer en våg av trötthet genom min kropp. Jag känner mig totalt matt. Det är väl en reaktion på lördagens ultraintervaller. Jag var inte trött direkt efteråt, men det var väl för att man trots allt fortfarande var speedad då.

Men nu slöar jag till. Jag skall ta en 30 min powernap, så skall det väl fixa sig.

Av Stefan Manning - 19 juli 2011 08:12

Igår dunsade en ny DVD-rulle ner i brevlådan. Naturligtvis handlar den om löpning. Den heter Dipsea Demon och handlar om 96-årige Jack Kirk som springer det milt uttryck rejält kuperade Dipsea Race i Sierra Nevada, Carlifonien. Han springer för 68:e året i rad! Bara det ett världsrekord. Banan är 7,4 miles (11,9 km).

Det kommer att bli en riktig inspirationsfilm.

Av Stefan Manning - 19 juli 2011 07:16

Goddag, goddag. För en gång skull har jag sovit riktigt gott. Ändå vaknar man med ett blodtryck på 153/103. Det kanske hör till gamla gubbar som mig.

Kan det vara löparabstinens? Jag vilade igår. Välbehövligt, men jobbigt. Ikväll skall jag åter ut och nöta asfalt. Det kommer att bli tillsammans med Carina. En lugn fin komma-igång-löpning tull Humlebadet.

Av Stefan Manning - 18 juli 2011 17:13

Så var veckans första arbetsdag över och skönt är det. Det har gått bra trots en massa strul i förmiddags. Nu blir det rekreation ikväll, så att jag kan attackera morgondagens utmaningar, vad det nu kan bli. Jag får väl se...

Av Stefan Manning - 18 juli 2011 14:09

Jag har drabbats av något rövhål som inte är ute i ärliga avsikter. Det kommer kommentarer på gamla inlägg från IP-nummer 173.234.232.142 Har kommit från173.234.232.144 och 173.234.232.90 också. En länk till antingen djurförsäkringar, gravidtest eller smslån. Kommentaren är vänlig och undrar hur jag har designat bloggen etc. Jag har fått två kommentarer med samma ordalydelse. IP-adressen kommer från en server i USA. Tre stycken kommentarer inom loppet av ett dygn.

Jag vet inte om det är någon finnig djävla datanörd som är trött på att spela World Of Warcraft eller en dönick som bara vill komma åt och sabba.

Hur som helst älskar jag sådana här personer lika mycket som en böld i röven. Så får Ni kommentarer från dylik IP, så ta bort och blocka.

Sådana här typer måste på något sätt lära sig att försörja sig på hederligt arbete. Så hoppas att detta lilla anonyma skithus läser detta. Skaffa Dig ett liv...

Av Stefan Manning - 18 juli 2011 12:56

Lyssna nu. Jag jobbar i en grupp bestående av 6 personer - i normalläget. Nu är det semeswtertider och jag är för närvarande i princip ensam. Och här kommer det.

Det finns faktiskt folk som på absolut fullaste allvar tror att den gruppen jag jobbar i, skall ha samma output i skrivande stund som när vi är fullbemannade.

Jag undrar stillsamt hur kan man utge sig för att vara i alla fall normalbegåvad och samtidigt envist stå fast vid denna åsikt?

Det finns lagar för och emot allt möjligt. Men varför finns det ingen lag som kriminaliserar sådan här djävla dumhet? Vad är det med folk? Dom klarar ju inte ens av att besegra en talgoxe i ett parti schack.

Av Stefan Manning - 18 juli 2011 07:56

Måndag och åter dags att hoppa in i hamsterhjulet. Men det gäller bara denna och nästa vecka. Sedan inträder en fyra veckors lång förträngning av jobb.

Jag är grymt sugen på att springa idag, men har inte riktigt bestämt mig för detta ännu. Ängeln på min högra sidan av axeln säger att ett par vilodagar är enbart till nytta för Dig, men den lille djäveln på vänster axel picka mig med gaffel och ropar att jag skall ut och springa.

Ha en bra vecka....

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards