Alla inlägg under september 2011

Av Stefan Manning - 26 september 2011 17:57

Vet Ni hur man tröstar en skadad ultralöpare? Inte? Prata med min sambo. Hon vet abnne mej hur en slipsten skall dras. Hon kom hem med två öl till detta numera degenererade skadefall.

Nu är det avsevärt roligare att jobba i uppförsbacke.

What a woman!

Av Stefan Manning - 26 september 2011 16:06

Jaktsäsongen på idrottsläkare går nu in i ett intensivt skede. Jag måste ju få reda på vad fan problemet är, så att jag kan gå till mot anfall i min uppförsbacke. Taktiken är ungefär densamma som Karl XII:s karoliner. Närma sig fienden riktigt nära, avfyra musköten för att sedan med dragen värja rusa in i fiendeleden och hugga in.

Jag skall tillbaks på banan igen....

Av Stefan Manning - 26 september 2011 06:12

CArina hittade ett par kryckor vi hade liggandes. Dessa långvårdspinnar kommer ju väl till pass nu. Det gjorde helt plötsligt livet lättare att leva. Tänk vad lite som behövs.

Av Stefan Manning - 26 september 2011 05:39

Igår när jag skulle resa mig från skrivbordet och gå till sängs, var det tvärstopp. Det gjorde så ont att jag inte kunde röra mig. Nu var det inte från knät, utan från knävecket, mellan senorna där muskelfästet till vadmuskeln går in. Den hade svullnat upp. Dessutom värker det i senorna. 

Summan av kardemumman är att jag kan nästan i princip inte röra mig. Varje rörelse innebär i princip en orgie i smärtor. Sömnen i natt har varit ganska obefintlig, då det gjort ont oavsett i vilken ställning jag försökt sova i.

Vad fan är det här? Ett problem som vandrat från underbenet till knät och sedan fortsatt till baksidan i knävecket.

Idag får jag sitta hemifrån och jobba, det går inte att köra bil i detta tillstånd.

Av Stefan Manning - 25 september 2011 22:25

Skall jag vara helt uppriktig, så känns det mesta ganska dystert nu. Jag känner mig väldigt mycket Cliff. Inlämningsuppgiften går trögt, skadan är odefinerad och inte diagnostiserad, jag går upp i vikt. Och så har jag gjort i ordning månadens räkningshög. Dags för backträning...

Av Stefan Manning - 25 september 2011 15:51

Inget spring idag heller. Jag håller mig stilla tills jag vet vad fan som har hänt med knät. Däremot skall jag ge mig ner till gymmet imorgon och sedn skall jag köra spinning på lunchen. Jag mnåste se attd et funkar med att cykla, annars kan jag säga adjö till Rosa Dygnet, viket skulle vara en ren, total katastrof.

Av Stefan Manning - 25 september 2011 15:00

Idag är det på pricken 7 år sedan jag sprang i mål på Lidingöloppet och det är tammen fan nästa på minuten dessutom. Var är det med det då?

Jo! det var då jag för sörsta gången i mitt liv såg Carina live och träffade Henne. Vi hade skämtat i en tråd på puls.se om att Hon skulle stå vid målet och vänta med en öl. Under loppet så funderade jag på det och undrade om Hon verkligen skulle göra det. Och minsann! När jag kom i mål stod Hon där och med ett brett leende höll upp två Heineken. Det var mitt första möte med denna fantastiska Kvinna.

Den stunden korsades våra vägar för första gången, men vi fortsatte på våra enskilda stigar ett tag till för att vi åter skulle korsa våra vägar i maj nästa år och för att slutligen slå in på samma väg tillsammans den 17 juli, den sommaren. Och på den vägen är det.

What a awoman!

Av Stefan Manning - 25 september 2011 11:29

Hare tagit en liten pluggpaus för att se Berlin marathon på Eurosport och blev väl belönad för det. Jag kunde få se Makau sätta världsrekord på sanslöst otroliga 2:03:38. Det gör en snitthastighet av 2 minuter och 56 sekunder per kilometer. Prova att springa en kilometer i den farten. Han gjorde det i över 42 kilometer. Reeespect!

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards