Alla inlägg under september 2011

Av Stefan Manning - 25 september 2011 08:28

Jag känner mig omättligt rik. Jag har vunnit 21 spänn på lotto och 240 spänn på joker. Nästan så att det finasierar första läkarbesöket för knät. Jag misstänker att det kommer bli några sådana.

Av Stefan Manning - 24 september 2011 20:15

Idag drog jag i väg till Mikael för att fira hans födelsedag i efterskott. Problemet var bara att jag tog fel på dag. Det skulle ha varit imorgon. Snacka om att käna sig senil.

Men vi improviserade med en kopp kaffe. Han är ju allt snäll mot den gamla fabbon...

Av Stefan Manning - 24 september 2011 11:36

Nu har jag varit på apoteket och köpt glukosamin för lite egenbehandling av knät. Jag har dessutom mailat min tant doktor. Finns ingen anledning att vänta med sådant.

Det knastrar högt och ljudligt när jag går uppför trappan till övervåningen.

Av Stefan Manning - 23 september 2011 21:07

Jag var ute på en provlöpning idag och det var väl sådär. Inga problem på plan underlag, men däremot ont i knäet vid nedförslut och det behövde inte vara något brant nedförslut.

Det lustiga är att smärta och svullnade i underbenet nu istället ersatts av smärta i knäet och jag kunde höra hur det knastrar i knät när jag böjer på det.

I morgon drar jag till apoteket och köper atrox och letar upp en idrottsläkare. Rehabtime.

Av Stefan Manning - 23 september 2011 09:09

Det känns lite bättre i benet. Så pass bra att man kanske skulle drista sig till att prova en kortare runda, som Kåhögsrundan. Den är 6,3 km.

Jag går obesvärat nedför trappor och har inte knaprat voltaren sedan onsdags kväll.

Av Stefan Manning - 23 september 2011 07:30

Jag blir både glad och lite putt. Jag såg på forumet på Ultradistans.se (besök det! - bra forum) att i mitt tycke sveriges bästa idrottare just nu - Jonas Buud - har blivit nominerad till Friidrottsförbundets gala i kategorin årets prestation i landslaget.

Det här är en stor framgång för svensk ultralöpning.

Men samtidigt blir jag lite förbannad. När Jonas hade sina stora framgångar förra och förförra året. Med EM-guld och VM-silver på 100 km, båda gångerna. Då var det ingen som bevärdigade honom med en blick, inte ens fotbollsfixerade kunde nedlåta sig till att ens nämna det. Nu när vårt stolta friidrottslandslag gjorde inte ens ett mediokert resultat, var friidrottsförbundet tvungna att hitta några att nominera till klassen prestation i landslaget. Då! Då plötsligt kommer man på att vi har en ultralöpare i världsklass - Jonas Buud. Ganska lågt - Svenska Friidrottsförbundet!

Nu skall jag inte ta udden av äran att få bli nominerad till denna gala. Men jag tycker det inte det är schysst mot en idrottare som är vida överlägsen andra svenska idrottare och har varit det de senaste åren dessutom.

Grattis till nomineringen Buud!

Av Stefan Manning - 22 september 2011 10:17

Jag kan tyvärr konstatera att mitt stillasittande och stökiga tillvaro de senaste två veckorna har återigen satt sig på min kropp. 6 kg upp i vikt, är resultatet. Så går det när fokuset försvinner. Nu är det två saker som gäller. Läka benet så att jag kan börja springa och en ny sväng med viktminskning.

Å hej....

Av Stefan Manning - 22 september 2011 06:52

Jag var ute med LEK gänget igår kväll. Då passade jag på att springa försiktigt. Några hundra meter och sedan gå. Det var väl sådär. Ingen total katastrof, men det var inte helt OK heller. Det känns fortfarande i benet, speciellt på asfalt. Däremot var det mycket bättre på grusvägen.

Så kontentan av detta är att fortsätta vilan fram till helgen.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards