Alla inlägg den 28 oktober 2009

Av Stefan Manning - 28 oktober 2009 22:51

Så där ja. Nu har en stortånagel lossat. Så nu skall man gå runt några och ha en öm tå. Verkar som omdet finns krafter som inte vill att jag skall träna. Men dom skall fanimej få se.

Av Stefan Manning - 28 oktober 2009 16:12

Idag undrar jag om det var en temadag. Alla mina teamkamrater på jobbet satt bakom sina datorer och gäspade. När jag åkte hem, så såg jag i backspegeln tjejen i bilen bakom mig som gäspade. När jag stannade vid ett stoppljus och kollade åt höger, så satt en herre i bilen och gäspade. Jag körde om ett par bilar och även där satt förarna och gäspade. Kassörska på Willys satt och gäspade.

Är det den internationella gäspdagen eller beror det på omställning till vintertid?

Av Stefan Manning - 28 oktober 2009 06:43

Jag får frågan varför jag sitter 25 timmar på en spinningcykel eller springer 48 timmar på en 400m bana. Och jag är som sagt ledsen. Jag kan inte ge Er en vettig förklaring. Men jag har alltid varait förtjust i att testa mina gränser och se hur långt man kan komma. En slags nyfikenhet. Men jag upptäcker själv att min självkänsla stiger kraftigt och jag underhåller mitt idag redan stora tålamod. Något jag har haft glädje av flera gånger de senaste åren. Naturligtvis är det ju också fråga om endorfinknarkande.

Jag har även alltid hyst djup beundran för personer som presterar utöver det normala. Kari Martens med sin 10 dubbla ironman. Andreas Falk och Mattias Bramstångs löpning genom Europa. Och själv drömmer jag om att få göra sådana saker. Dessutom vill jag göra saker jag helst är ensam om att göra eller som bara ett fåtal personer ha gjort. Springa en 10 km, halvmara eller mara har ju så många gjort, men att springa ett 48 timmars lopp. Dom är lätt räknade. Totalt rör det sig om drygt 20 personer som blivit bokförda genom åren. När jag gjorde min första Ironman, var det bara 1078 svenskar innan mig som gjort en sådan sak. Jag gillar att tillhöra sådana här exklusiva grupper. Så nu vet Ni i alla fall något.  :-)

Tja djupare förklaring än så kan jag inte leverera kort, utan att blanda in en smärre psykologstab  :-)

Av Stefan Manning - 28 oktober 2009 06:32

Vilken helg det har varit. Det påminner om den gamla reklamen från Vingresor för några år sedan, där olika människor satt på jobbet och tittade drömmande ut genom fönstret. Sedan dök texten: "Känslan sitter i länge" upp i bild. Lite så sitter jag här nu på mitt jobb. Varför sitta här, när man kan ha sådana positiva upplevelser?

Sån't är livet.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards