Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Stefan Manning - 3 oktober 2009 23:50

Sitter här och filar på min webbplatsanalys. Uppgiften är bara så tråkig. Hösgskolorna älskar uppgifter där man i akademisk ordning skall flumma runt ett givet ämne. Källhänvisningar skall vara enligt en mycket strikt ordning osv. Dom flesta på kursen har som högsta mål att bli av med denna skituppgift. Och jag kan bara hålla med om detta. Det hade varit bättre att få bränna krutet på väsentligheter istället för massa tradig text. Därför har jag döpt sådana här övningar till ordbajseri. Det är precis vad det handlar om.

Men vill man genomföra kursen är det bara att bita ihop och gilla läget. Svårare än så är det inte. Hur som helst. Det var skönt med en lite paus från denna uppgift. Nu tillbaka till den. Striden går vidare.

Av Stefan Manning - 3 oktober 2009 23:06

Fan också det gör fortfarande ont i fossingen. Jag får nog börja fundera på hur jag skall tackla detta. Något springande kommer det inte att bli tal om på ett tag. Skall jag behöva ta fram våtvästen och köra i någon bassäng. Dessutom måste jag snart också boka ett spinningpass och känna på foten. Annars är Rosa Bandet i fara.

Av Stefan Manning - 3 oktober 2009 18:51

Idag var jag med och tittade när Carina gjorde tävlings comeback i bowlning. Hom spelade med Team Lerum, som ligger i damallsvenskan. Och det blev en ganska lyckad comback. Hon startade upp matchen med fyra strike. Andra serien var väl inte så bra. Men sedan ryckte Hon upp sig rejält. Lerum vann matchen totalt. Carina blev näst bästa dam i laget och Hon var synnerligen nöjd, med sin insats och det tycker jag att Hon skall vara.

Själv lärde jag mig en hel del om bowling idag och hade en trevlig stund på ringside.

Av Stefan Manning - 3 oktober 2009 11:14

En totalt vedervärdig vecka är över. Det har inte varit mycket över för vare sig vila eller träning. Avslutningen blev dock ganska bra. Igår kväll var jag och ett par till ute på Bishops Arms med vår engelske kollega och drack öl. En sysselsättning helt i min smak. Jag prövade många sorter och det prövade min plånbok.

Tyvärr bar det sig inte bättre än att jag lyckades trampa fel någonstans - trottoarkant troligtvis - och jag stukade foten. Så sitter jag här med svullen vänsterfossing. Den går det inte att springa på.  :-(

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards