Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Stefan Manning - 1 oktober 2009 23:44

Nu skall jag strax hoppa ner i bingen. Som vanligt kommer jag inte i säng tidigt. Det är ju som förgjort. Skärpning Stefan!

Av Stefan Manning - 1 oktober 2009 07:07

Sitter nu på jobbet och har klarat av morgonbestyren. Igår var det riktigt hej och hå. Jag petade inte på datorn under hela kvällen, sedan jag kom hem. Nu sitter jag med en kaffe och inväntar mina sjusovare till kollegor.

I morgon skall vi sitta hos kund och installera en uppgradering av systemet jag jobbar med. Kanske inte så märkvärdigt. Det som däremot lyfter det hela är att det kommer ett team från England och på kvällen vill de gärna prova lite svenskt öl. Jag känner mig som gjuten för detta uppdrag. det skall bli himla roligt. Glad

Av Stefan Manning - 1 oktober 2009 06:48

Igår var det fanimej högt tempo. Efter en normalhektisk dag på kneget. Åkte jag till MIO möbler och hämtade vår nya TV-bänk. In i baksätet med den. Sedan vidare till hålan Gråbo. Väl där började jag att röja ut garaget. Det som skulle slängas. In i bilen det som skulle sparas in i huset. Det var en hel del som slängdes. När det var klart ringde jag på Niklas och frågade om han ville övningssköra. Det ville han.

Vi körde ner till Hultet - återvinningsstationen. Man skall ju inte säga tippen längre. Efter hårt arbete, körde han hem via Lerum. När Niklas var avlämnad åkte jag hemåt. Väl framme vid P-platsen skulle jag ha med mig denna stora och otympliga kartong in till lägenheten. Det var lättare sagt än gjort. Det var svårt att få grepp om den. Detta gjorde att jag bara kunde flytta den ett par meter åt gången. Det tog mig över 5 minuter att transportera denna kartong de ca 100 m till porten. Väl inne i lägenheten var det bara att packa upp och skruva ihop underverket. Kvart i tio igår kväll var jag klar. Och med lätt ryggont efter bärandet av den där kartongen.

Det gav mig en kvart att sitta ner i soffan och hämta andan. Vid 10 var det på med kläderna och så gick jag ner och mötte Carina vid pendeltåget. Det var himla skönt med lite frisk lufr då. Hemma igen så var jag tyvärr inte mycket till sällskap. Jag somnade i soffan och flyttade över sovaktiviteten till sängen en timma senare. Jag har sovit som en stock i natt.

Undrar om detta kan räknas som träning?

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards