Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Stefan Manning - 13 oktober 2009 23:54

Sitter och kollar lite statistik på IAU:s sida (International Association of Ultrarunners). Då upptäcker jag till min förnöjelse att jag ligger på 80:e plats på världsrankingen  :-)  Det finns totalt 94 på den listan. Så många individer i världen har resultat rapporterade från 48 timmars löpning. Man tillhör en exklusiv skara  :-) Så rappa på. Ni har chans att komma in på topp 100 lista i världsrankingen  :-)

Av Stefan Manning - 13 oktober 2009 23:15

Ikväll kommer jag tillbaka från Skatås med ett stort leende på läpparna. Efter ett löpuppehåll sedan 27 september på grund av att jag skadat mig (stukar foten) var jag åter tillsamannas med min vänner från LEK tillbaka i löparspåret.

Jag började lite försiktigt med gå-löp. Sedan sprang jag lite mer kontinuerligt tillsammans med Ava och Kenth. Vi körde fartlek några kilometer och ett par fartökningar drog vi på rejält.

Det kändes hela tiden mycket bra och jag njöt av tillvaron. Jag kände mig verkligen som en kalv på grönbete och allt kändes bara så bra. Jag är mycket nöjd med detta besked. Det lönar sig att ha tålamod och skynda långsamt. I kväll stannade Garminen på 6,6 km. Nu skall jag även köra en ungefär lika lång sträcka på asfalt och känna efter lite mer Efter den testrundan kan man börja med att klossa på lite fler distanser.

Hoppet om att göra sub 60 på Sylvesterloppet och att få kassera in en marathon till i år, så att jag får min 25:e mara lever vidare. Däremot är min dröm att få springa 1572 km under 2009 ganska svag nu. Jag tror inte jag kommer att hinna det. Mitt mål för 2009 är annars 1200 km, men det kommer jag att ta. Just nu ligger jag på 1101 km.

Det känns i alla fall bra och hoppfullt inför framtiden. Jag behövde verkligen denna kick idag.

Av Stefan Manning - 13 oktober 2009 07:36

Återigen iväg till fabbo dokktån idag för mer undersökning av mitt gamla vrak. Detta gör att jag sitter hemma och jobbar. På så sätt spar jag lite tid. Satt igår kväll och kollade på föreläsningar och nickade till framför datorn. Suck. Nu skulle jag vilja komma igång att springa igen. Ikväll skall jag göra ett försök. Jag har fortafarande en lite bula på utsidan av vänster fot. Men jag skall ta det lugnt. Jag måste bara ut och springa annars kommer jag att deka ihop.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards