Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Stefan Manning - 17 oktober 2009 22:15

Nu har jag köpt en ny PC och skrivare. Jag hade ingen som helst avsikt att köpa ut till det där ockerpriset. Så nu sitter jag med en Packard Bell. 2,1 GHZ Dual Core Intel. 1000 GB hårddisk. 4 GB RAM och 1 GB grafikminne. Helt OK för mig. Jag köpte den på Mediamarkt, för annars vore det ju puckat. Skrivaren blev en Epson med trådlöst nätverk. Så nu kan jag scanna, kopiera och skriva ut.

Men det fanns ju ett aber med denna burk. Jag sitter här nu med Guds straff till datorvärlden. Windows Vista Home Premium Edition. Hur i helvete kan man släppa ut ett sådant rudimentärt operativsystem på marknaden? Jag skall ge tillstånde till både det ena och det andra. Det är ju för fan min dator! Och jag gör vad jag vill!! Jag kan inte ens som administrator via utforskaren komma in i katalogen Documents and Settings. Varför det? Jag har inte lyckats lura ut hur man åtgärdar detta.

Just nu är det installation för fulla segel som gäller. Jag är ju tvungen att skaffa ny burk för att kunna köra färdigt kursen. Skall nu försöka få igång outlooken.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards