Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Stefan Manning - 10 oktober 2009 22:39

Vi kopplade av med att titta på körslaget efter flytten. Jag slog över i en reklampaus, hann jag se Danmark gör mål. Det räckte för mig. Ingen idé att läsa tidningar eller se på nyheter närmaste dygnet. Nu skall det ylas över denna förlust och hur det kunde bli så fel. Analysmaffian kommer att ha fontänorgasmer i floskelbajseri. Den ena slipsen efter den andra kommer att leverera sakkunniga inlägg till det dumma fotbollsfolket som inte begriper någonting. Det är kanske orsaken till att så många slåss.

Viktiga nyheter kommer på undantag, för nu skall det fanimej redas ut. Men nu är det så att jag råkar veta varför dnaskarna vann och jag har också den ultimata analysen. Jo så här är det: Danskarna gjorde ett mål och svenskarna noll. Enligt gällande fotbollsregler vinner alltså Danmark.

Konsekvensen är att konungariket Sverige kan inte nu gå vidare till VM-slutspel. Men spelar man 3-3 mot Danmark förra gången och fick hjälp av ett intelligensbefriat fyllo som försökte klappa till domaren, varvid Sverige tilldöms 3-0. Ja, då har man inte i VM att göra. Kan man med nöd och näppe fippla in ett mål mot Malta. Ja, då har man inte i VM och göra. Och Ställer men upp ett landslag på planen med Zlatan och 10 statister. Ja, då har man inte heller i VM och göra. Och detta skall nu en samlad kår av så kallade "sportjournalister" och experter värpa fram den ena intelligenta analysen efter den andra. Stöööön. Servera oss lite sport istället.

Det har varit marathon och halvmarathon idag i Göteborg och på Hawaii är ny cykelmomentet i fullgång på den riktiga Ironman-tävlingen. Det kallar jag för idrott. Där har vi folk som ger allt dom har tills dom tar helt slut, satsar allt dom har i bespatingar och tid, bara för att vara med och tävla. Där behövs inga feta miljonkontrakt. Där ligger man inte kvar när man har ramlat och okar sig, för att sedan resa sig upp när spelet ändå inte blev avblåst. På Hawaii och på gång- och cykelbanan mellan Slottskogsvallen och Särö. Där har vi dom riktiga hjältarna.


Av Stefan Manning - 10 oktober 2009 22:26

Idag har vi kört fram och tillbaka, mellan gammalt och nutt boende med massa småkrafs. Vi hann även med en sväng till tippen. Den sista svängen - trodde vi. Icke sa Nicke. Nu tornar det upp sig en ny hög. Det mesta som skall bort från gråbo nu, skall ner i vår källarskrubb. Under sista inlastningen i skrubben fick Carina klättra in och vida och vändar på kassar och smålådor. Medn jag stod kvar ute igången och lite småförnöjy nynnande på den där trudelutten som går i bakgrunden när man spelar Tetris. För nu gäller det att packa.

Nu finns det väl prylar kvar för en eller två vändor, samt ytterligare en vända till tippen. Sedan borde det vara klart.


Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards