Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Stefan Manning - 22 oktober 2009 17:21

Till Rosa Bandet spinningen. En stilla spinning i timmarna 25. En riktig happening. Ett fascinerande event som engagerar många i kampen mot det onda. En riktigt go avkoppling. Är man sugen? JAAAAAA!

Dags att börja packa väskan med överlevnadsprylarna  :-)

Av Stefan Manning - 22 oktober 2009 16:57

Ja just det! Idag släpps ju operativet Windows 7. Jag signade mig för rn uppgradering när jag köpte burken min. Så den uppgraderingen borde ju dunsa ner i brevlåd ganska snart. Det skall bli intressant att skåda detta operativ. Jag kan ju inte påstå att det är med vemod jag lämnar Vista. Jag har haft en kort men intsiv bekantskap med Vista och jag ämnar inte återuppta den igen.

Alltid något sa grabben, när han fick se Åmål.

Av Stefan Manning - 22 oktober 2009 11:42

Läste på GP:s webb att man GAIS petar 12 stycken killar i åldern 12-13 år från P96 laget. Jag måste säga att hur skall man kunna vara ett föredöme för ungdomar, då man startar utslagningen av barn i den åldern? Det är ju att vara aktiv i dylika verksamheter som man kan hålla ungdomar borta från gatan och kriminalitet i förlängningen. Nu säger man helt rått att de inte platsar i deras elitsatsning. Detta är skrämmande samtidigt som det är pinsamt. Det djävligaste är inte att det bara skulle stanna vid GAIS. Detta förekommer i andra föreningar.

Vad är viktigast i den åldern? Att vinna eller att se till att våra ungdomar som verkligen vill röra på sig och vara aktiva kan få göra det.

Och enligt den svenska jantemodellen kan ju naturligtvis inte GAIS ändra på sig, trots den massiva kritik som riktas mot dom. Prestigen är viktigare än ungdomar. Detta har bara ökat min avsmak för fotboll. Det som en gång var en bred folksport för alla, är idag en industri som styrs av pengar. Samma hockey, handboll, basket m.fl Fy fan! Hoppas Ni åker ut ur allsvenska. Men tyvärr tyder ju tabellen på att Ni inte gör det.

Pinsamt GAIS! SKÄMS GAIS!

Av Stefan Manning - 22 oktober 2009 06:45

God morgon kära läsare. Jag var på ett spinningpass igår och det avslutades med ett hejdundrande ABBA-popturri. En av de mest intensiva avslutningar jag varit med om. Och genomgående ett kul pass med tre stycka låååånga intervaller med uppförsbacke. I like sådant.

Efter passet passade jag på att åka bort till Grönbacka och kolla in flyttstädningen som firman jag anlitat hade gjort. Jag kan enbart konstatera att de hade gjort ett mycket bra jobb och var därför mycket nöjd med resultatet. I detta ärende återstår bara att invänta måndagen, då jag skall lämna över lägenheten till mina köpare. Sedan är det ett permanent good bye till Gråbo. Jag kommer inte att sakna stället.

I min strävan att vara utvilad inför Rosa Bandet så var det inte så mycket att göra när jag kom hem. Jag läste lite mail och betalade fakturan till städfirman. Sedan var det raka spåret till sängen.

Nu har jag bara denna dag att knega den här veckan. Imorgon är jag ledig. Skall ägna dagen med ett besök hos fabbo doktorn och sedan kommer det att bli lite förberedelser inför Rosa Bandet. Tvätta, baka Runekakor etc. I kväll blir det ett spinningpass till.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards