Alla inlägg den 1 december 2010

Av Stefan Manning - 1 december 2010 23:25

Ikväll var det sedavnlig och nästan obligatorisk träning med LEK-gänget. Denna vecka var det Siv som stod för värdskapet. Färden gick till Lärjedalen i Hjällbo och Ava tog han om Kenth och Siv stora jycke - Atle - en rottweiler. Denna vovve drog ganska bra och höll farten uppe. Problemet var bara att hundrackarn var lös i magen och var tvungen att stanna upp med jämna mellanrum för att skita. När han hade hukat färdigt, så drog han iväg igen. Och en rottis drar ganska bra. Atle var inget undantag. Vi skulle haft skidor under fötterna istället.

Totalt sket hunden sig runt dryg 8 km och det fick räcka. Det var kallt ute - 11 minusgrader. Det var tillräckligt även för de hårda medlemmarna i Löparsällskapet Efterkälken.

Av Stefan Manning - 1 december 2010 17:23

Så var det detta med livskvalité. Hur fixar man nu det? Jo, mycket enkelt. Man anmäler sig till en marathon. Sagt och gjort, nu är jag anmäld till Luciamaran i Bovallsstrand den 11 december. Det skall bli djävligt kul.

Nu spritter det i benen av löplust och jag vill bara ut och veva av kilometer efter kilometer. Jepp, så knäppt är det på den här modellen.

Av Stefan Manning - 1 december 2010 06:06

Jag vaknade i morse och var totalt klarvaken! Klockan visade 04:14. Det gick fan inte att somna om, för att det surrade så mycket tankar om jobb, ekonomi och annat genom skallen. Sedan visade det sig att Carina också låg klarvaken.

Sagt och gjort. Vi klev upp och tog en kopp kaffe. Det kommer att bli en mycket lång dag, denna dag i nådens år 2010.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards