Alla inlägg den 15 december 2010

Av Stefan Manning - 15 december 2010 11:32

Glömde förresten att berätta att jag var hos optikern i förrgår och kollade upp ögonen. Han konstaterade att det var inte fel på ögonen, inga sjukdomar eller sådant. Orsaken till mitt tidvis suddiga seende är att jag bär linser med olika styrkor och därmed tappar mitt djupseende. Men sådana problem har jag inte haft förut. Han frågade hur länge jag använt linser på det sättet. Jag svarade sedan 2004. Sedan sa han:

- Hmmm, dom hade nog fakiskt räknat iskallt med att Du skulle komma tillbaka och inte vara nöjd med detta. Fast Du verkar vara en tålmodig krake...

Så kontentan är att bita ihop och se glad ut.

Av Stefan Manning - 15 december 2010 06:43

jag är inte tillfreds med situationen nu. Jag börjar komma in i en slapperiod och inser att jag åter är i en uppförsbacke. Jag ökar i vikt. Jag kan inte springa. Alla måsten lägger upp sig på hög. Usel ekonomi kommande månad på grund av sjuksskrivningen vars effekter slår igenom då och jag kommer inte hinna med mina studier.

Jobbet gör sitt absolut bästa för att knäcka mig.

Det är nog fanimej dags att ta på blåstället och börja slåss lite.

Av Stefan Manning - 15 december 2010 06:39

Jag måste erkänna att årets inledning med kolossal viktminskning, snarare är tvärtom nu. Jag börjar öka i vikt och det känns så trist. Då är ju allt jobb bortkastat. Så nu måste jag nog gå tillbaka till ruta ett igen och börja från början. Jag vägrar att låta mig besegras av detta. Jag vill inte tillbaka till svullostadiet.

Jag har inte få till det riktigt sedan sjukskrivningen. jag har redan nobbat julbord och sådant. Jag måste koppla ett rejält grepp på detta nu! Dessutom har den sporadiska träningen ställt till det. jag har inte tagit höjd för detta som jag borde ha gjort.

Jag ser detta som ett nederlag, som återigen måste vändas till seger.

Av Stefan Manning - 15 december 2010 06:36

Nu är det 6 dagar kvar till vintersålståndet och midvinternatten, då stjärnorna skall glimma och gnistra, enligt herr Rydberg. Och sedsan går det mot ljusare tider. Aldrig har jag längtat så till en midvinter som i år. Längtar mer till den än själva julafton. Hmmm.... nu börjar själv märka förändringar på mig själv.

Ont

Av Stefan Manning - 15 december 2010 06:35

Hmmmm. Den där fossnigen gör fortfarande ont, jag måste nog börja kolla närmare på detta. Jag gillar inte det här.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards