Alla inlägg den 25 december 2010

Av Stefan Manning - 25 december 2010 19:41

Efter att ha genomlidit en natt och morgon med ihållande huvudvärk som jag lyckades att häva strax innan lunchtid idag, var jag så pass fit att jag kunde dra på mig löparoutfiten och ge mig ut i solskenet.

Normalt sett hatar jag vinter i allmänhet och snö i synnerhet från botten av hela mitt hjärta. Men idag måste jag faktiskt erkänna att det var riktigt trevligt ute i solskenet. Go musik från MP3-spelaren så sprang jag runt på min vanliga runda upp till Humlebadet och tog en sväng ute på den isbelagda Aspen. På hemvägen fortsatte jag en bit ner mot Partille och vände upp vid Sportlife, för att dra mig hemåt. Innan jag avslutade passet tog jag in på min Ultraintervallsbana. Hemma vid porten så var jag djävligt nöjd med att ha övervunnit min stresshuvudvärk och fått till en kanonrunda. Det gick defenitivt inte fort. På vissa ställen blev det pulsande i lös snö och på andra ställen gick det att springa mer avslappnat. Men det är inte meningen att sådana här rundor skall gå undan. Det skall vara styrfart och man skall njuta av tillvaron. Nu gick det i 7½ minutersfart i snitt och det är helt OK. Dessutom är jag så påbyltad att jag inte orkar springa fort särskilt länge. Det slippriga underlaget underlättar inte heller snabb löpning. Men vad gör det? Hur som helst blev längden på dagens runda 15,3 km. Helt OK.

Av Stefan Manning - 25 december 2010 11:14

Min julaftonskväll, blev inte så lysande. Den klassiksa stresshuvudvärken slog till. Jag känner så väl igen den när den kommer. Det finns bara ett enda att göra. Ta två stycken Eaze, på med ögonbindeln och krypa ner i sängen och bara ligga där tills det släpper, vilket det gjorde vid 10-tiden idag. Tyvärr är detta något jag drabbas av med jämna mellanrum. Orsaken till detta är mitt stressiga jobb. De sista två veckorna har varit sanslöst omänskliga vad det gäller stress. Igår kväll fick jag betala priset för detta.

Det är bara fördjävligt att jag skall kasta bort en hel dag av min dyrbara fritid för att vara återställd när jobbet börjar.Jag är bara glad att jag hann ut och springa igår. Den stunde var värdefull.

Idag skall jag försöka komma ut på lite träning igen och få frisk luft.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards