Alla inlägg den 14 december 2009

Av Stefan Manning - 14 december 2009 22:27

Som en uppföljning av mitt ordbajseri inlägg från i morse, kan jag nu meddela att jag har gjort de kompletteringar som magistern på kursen har fordrat. Inte så märkvärdigt egentligen. Det var mest att knyta påståenden till den lärobok vi har haft och göra det enligt den så kallade Harvardmodellen. Hur som helst nu är det gjort. Nu skall den få ligga till sig tills imorgon kväll. Då läser jag igenom alstret en gång till och skickar in den. Hej hopp faderalla...

Av Stefan Manning - 14 december 2009 22:23

Idag på lunchen var jag iväg och hämtade min klocka (Garmin 310XT) som jag lämnat in för reklammation. Det var lite diverse problem med den. Menyer som inte visades, förlorad satellitmottagning etc. Det hela resulterade i att jag fick en ny klocka. De kunde inte hitta felen. Detta var ju i och för sig väntat. Men nu är jag återförenad med min klocka. Om foten tillåter skall jag ge mig på en kvällslöpning imorgon kväll. Hurra!

Av Stefan Manning - 14 december 2009 07:11

Ny vecka, nya insatser. Svenska spel gav mig fingret och med ett hånleende tvingar dom mig att jobba en vecka till. Ljusglimten idag är att det är precis en vecka kvar till vintersolståndet. Då är det årets mörkaste dag. Efter det vänder det och blir ljusare igen, även om det kommer att dröja något innan man märker det rent konkret. Men det är en skön känsla att veta det bara.

För Er som undrade hur det gick med mitt vad om mitt webbprojekt, så kan jag meddela att jag inte fick VG på detta. Jag åkte faktiskt på en komplettering. Det lustiga var att det var inte på själva webbsidan, utan på den webbrapport man skulle lämna in. Denna webbrapport är en rent akademisk produkt och i den skall man berätta vad man gjort och hur. Sedan är det bara att ordbajsa. Referenser enligt Harvardsystemet och annat trams. Och det var det sista kapitlet lärarkåren tyckte var lite tunnt. Läs. det fanns inga referenser som pekade på den bok vi använt.

Jag trodde i min enfald att vi var klara med detta fjanteri i vår weeplatsanalys, men icke. Så ikväll skall det ordbajsas utav helvete. det skall refereras och hänsvisas. Jag blir ganska irriterad på att man skall ge komplettering på sådana här grejer när det är själva projektet (webbplasten som är intressant). Sedan fick jag inte ens resultatet av denna webbrapport i tid. Den som skulle rätta det hela, blev sjukskriven. Och för att vara helt frank, så är det inte mitt problem. Har dom sagt en tid, så skall den hållas. Detta fick vi själva itutat oss när kursen började. Håller Ni inte deadline, så hamnar ni i uppslamningsomgången och det höll man stenhårt på oavsett vad som hände med en. Då skall man också ha samma attityd åt andra hållet. Rätt skall vara rätt.

Hade jag använt denna rapport professionellt på det sätt dom vill, så hade kunden troligtvis kört upp den rapporten i röven på mig. Men, nu är det bara att gilla läget och göra som dom vill ha det. Den akademiska världen är en sak, verkligheten en annan. Att jag aldrig lär mig detta.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards