Alla inlägg den 18 december 2009

Av Stefan Manning - 18 december 2009 23:45

Ikväll har jag och Carina haft fredagsmys. Det blev filmkväll i soffan. Vi tittade på Tarrantinos - Inglorious Bastards. Och i vanlig ordning så gjorde inte Tarrantino mig besviken. Hans filmer är skruvade, men ändå kan man inte låta bli att titta. Imorgon skall det bli löpning. 10 km. I detta skede jag är i nu, får man nästa kalla detta för ett medellångt pass. Så är det när man startar om, kanske inte från rutan, men väl från ruta två eller tre....

Av Stefan Manning - 18 december 2009 19:53

Jag har jobbat hemifrån idag och passade på att ta en lunchlöpning. Det var dagsljus, 5 minus och frisk vind. Jag bestämde mig för att köra Kåhögsrundan. Knappt 6,5 km senare var jag hemma. Det var segt i början och jag tänkte först att jag springer 2,5 km ut och sedan 2,5 km tillbaka. Men när jag väl var upp vid 2,5 km så konstaterade jag att jag brukar göra det jag har förutsatt mig. Så beslutet blev att fortsätta. Det var ju bara en och halv kilometer till. Jag får inte mesa till mig. Jag överlevde det hela och var mycket nöjd. Officiellt är min lunchrast 42 min och rundan tog. Ja, just det. 42 min!  Men som kompensation satt jag faktiskt till kl 17 idag och jobbade. Det var det värt.

Av Stefan Manning - 18 december 2009 12:38

Dom ringde från bilverkstaden och jag fick svaret på varför jag hade problem med låsen på bilen. Bilen hade varit utsatt för inbrottsförsök. Så nu har jag ett försäkringsärende på halsen med allt vad det medför i extrakostnader i form av självrisk, etc...

Att det är så djävla svårt att skilja på mitt och ditt. Vad händer nu om denna djävla pundare hade åkt fast? Jo! Då skall fanskapet vårdas! Nå't straff är det inte tal om. Detta messverige klarar ju inte av att låta folk stå till svars för vad dom har gjort. Man beslutar att man skall skjuta vargar. Varför inte ta ett beslut på avskjutning av det här patrasket också. Vargarna försöker bara överleva, men dessa pundare? Dessa människor tillför ju inte samhället någonting, bara djävelskap. Varför skall man hålla sådana under armarna? För att dom skall fortsätta djävlas med hederligt folk?

Så, nu har jag fått vara förbannad ett tag. Nu är det dags att ta tag i det praktiska. * morrar *  ...pundardjävlar....  

Förresten, jag önskar mig ett stort rejält bollträ i julklapp!

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards