Alla inlägg den 15 december 2009

Av Stefan Manning - 15 december 2009 22:16

Nu börjar min planering och målsättning för 2010 ta form. Jag kommer att ha tydliga mål att jobba på 2010. Jag har också en tävlingsplanering på gång. Jag är redan anmäld till en hel del lopp nästa år och det kommer väl att bli flera under resans gång. Men jag kommer att jobba på mitt stora mål att genomföra 2012 eller 2013. Närmare årskiftet kommer jag att redogöra för allt dett i detalj.

Det stora molnet på himlen är jobbet, jag kommer nog att ett antal gånger nästa år hamna i konflikt med jobbet och mina tävlingar. Vad som är viktigast för mig är ju självklart mina tävlingar. Jag är ganska trött på att jobbet skall styra mitt liv. Nu vill jag styra det själv.

Av Stefan Manning - 15 december 2009 21:41

Ikväll blev det ett löppass. Jag gick ut tillsammans med Carina och körde bakåtintervaller. Jag var lite fundersam innan jag gick ut. Foten är fortfarande ganska svullen. Jag körde några bakåtintervaler och det kändes bra, ingen smärta och det slog inte i foten. Ökade på efterhand. Jag låg på 5:30 tempo när jag sprang ifatt Carina och det utan att det kändes ansträngande. Foten kändes bra hela tiden. Jag ökade på och var nere i 4:50 tempo i slutet på de sista intervallerna och det kändes fortfarande bra.

Nu känns det hoppfullt igen Och med tanke på att jag lagt på mig och numera belastar vågen med 103 kg så är jag nöjd. Men vikten gör att jag också måste vara försiktig, det gäller att hitta en balans här.

I morgon skall jag vila från löpningen och köra spinning. Ett av mina favvopass - uppför Alpe d'Huez. Jag känner hur livet börjar återvända och därmed hoppet.

Av Stefan Manning - 15 december 2009 17:30

Jaha, så kommer den där djävla snön. Jag HATAR SNÖ! Det finns inget som gör mig på så dåligt humör som snö. Får se om jag kan komma ut och tröstspringa lite.

Av Stefan Manning - 15 december 2009 06:38

Alla pratar om en vit jul. Vadå vit jul? Jag är inte ett enda piss intresserad av en vit jul, snarare tvärt om. Med en massa snö och annan skit blir det bara halkigt på vägarna och det begränsar löpträningen. Nope! Bort med den vita julen och in med barmark och ca 5 plusgrader över vintern. Då är jag nöjd. Då är det perfekt att springa.

Dom som vill ha snö, kan dra iväg till Sälen, Vemdalen och allt vad det heter. Där kan man åka skidor och ha kul. Och om jag kommer dit. Ja, då vill jag också ha snö. Men endast då.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards