Alla inlägg den 25 december 2009

Av Stefan Manning - 25 december 2009 22:45

Jag kände av en lätt huvudvärk när jag vaknade i morse. En liten löprunda skulle fixa till det tänkte jag. Men när jag kom hem igen, kom den tillbaka. då förstod jag var det rörde sig om. Det var bara att te en tablett och lägga sig. Jag har sovit mer eller mindre hela tiden, dom gångerna jag vaknade till så bultade skallen. Det brukar tyvärr bli så är när stressen börjar att släppa sitt grepp. Jag har fortfarande huvudvärk men är i bättre skick nu än förut. det är så jobbigt när man råkar ut för detta. Det suger energi ur en och en ledig dag går åt helvete. Nu är jag igenom det värsta och det skulle inte förvåna mig att jag kan hoppa i säng om ett par timmar och sova vidare. Så jag måste ju medge att jag inte är i särskilt bra skick nu. det positiva var att jag hann springa. kanske jag är i skick att springa lite imorgon också. Jag får se. Nu är det damage control som gäller...

Av Stefan Manning - 25 december 2009 13:35

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig på dagens löppass. Tanken var att följa en gång och cykelbana uppför Furubergsvägen och komma fram till Landvettervägen. men icke. Denna GC-bana visade sig leda till Kvastekulla och kyrkogården där. Så det var bara att hålla god min och fortsätta. På hemvägen tog jag en liten extrasväng utmed Skulltorp innan jag styrde kosan hem. Under tiden började det komma lite snöflingor. Detta har nu övergått i regn. Så att jag timade det hela ganska bra. Så tyvärr blev passet kortare än vad jag hade tänkt. I stället för ca 9-10 km, blev det nu bara 6,5 km. Men det är ju bättre än inget i alla fall. Nu skall jag bara få bukt med huvudvärken också, så blir det himla bra. Det brukar bli en sådan reaktion, när stressen släpper. Det får jag leva med och det är ändå ett gott tecken. Nu skall jag lägga mig ner och bara blunda lite.

Av Stefan Manning - 25 december 2009 11:17

Har tomten varit på besök? Jag och Carina fick en kanonjulklapp av mina kids. En spökmiddag för två. Först skall det bli spökvandring i Göteborg, som sedan skall avslutas med en måltid. Har hört mycket bra om detta från andra som gjort denna spökvandring. Det skall bli himla kul att få effektuera den. Tack ungarna. Ni träffade klockrent med denna julklapp.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards