Direktlänk till inlägg 6 oktober 2010

LEK-kväll

Av Stefan Manning - 6 oktober 2010 23:05

Nu har vi kört ett träningspass med LEK ikväll. En skön avkopplande löpning med gänget. Denna kväll delade vi upp oss. Jag och Ava tog en sväng, de övriga en annan slinga och vi möttes sedan längre fram. Totalt blev det 9,25 km avslappnad löpning och vi var hemma precis innan regnet bröt ut.

Detta var sista passet innan Göteborgs marathon på lördag.. Den ser jag fram emot.

 
 
Ingen bild

Tompa

7 oktober 2010 14:14

Skall själv springa min första mara på lördag. Jag blir glad om jag kommer in under 5 Timmar, vi får se hur jag håller ihop. Jag skriver lite om min upptrappning på autotompa.wordpress.com

Stefan Manning

7 oktober 2010 18:31

Hej,
Av det jag läste på Din blogg tror jag inte att Du kommer att ha lite problem med maran. Mitt bäta råd till Dig som springer för första gången är att skipa allt tänk vad gäller tider. Se bara till att lägga Dig i ett behagligt tempo, sänka det en pytteliten aning. Var uppmärksam på hur Du reagerar och hur Du känner Dig. Låt det första loppet bli lite att lära känna Dig själv på denna distans.
/Stefan

 
Ingen bild

Tompa

7 oktober 2010 19:28

Ih, mycket problem menar du. Är det något mer än tiden du tänker på? Kruxet är ju att de har en maxtid på 5h30m så jag måste ju komma in under det ;-)

Stefan Manning

7 oktober 2010 21:40

Jösses! Så jag skriver! Jag menar ju naturligtvis inga problem. Jag är litet trött uppe på loftet just nu. Ber om ursäkt för detta. :-) Men faktum är att Du verkar ju ha tränat på bra och mitt budskap var att slappna av och spring och tänk mindre på tiden. Det är då det brukar ordna sig.
/Stefan

 
Ingen bild

Tompa

8 oktober 2010 07:36

Hann o bli lite nervös ;-) Tack för bra råd, jag tror att risken är att det känns lite för bra i början men att man då tar ut sig för mycket, dvs går ut för hårt, vilket jag ju inte vill, när det målet första gången är att klara det hela.

Stefan Manning

8 oktober 2010 09:11

Det svåra med att springa mara och ultra är att ha disciplinen att springa långsammare än sitt vanliga tempo då kanske kutar runt 10 km. Det är svårare än vad man tror. Betänk att en sluttid på 5 tim betyder ett snittempo på 7:07 per kilometer och 5:30 motsvarar 7:49 tempo. Inte så fort som Du ser. Därför behöver man inte spetta iväg för kung och fosterland i starten. Hitta Ditt tempo och låt dom andra dra iväg.
/Stefan
/Stefan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:43

För att fortsätta följa mig. Gå till: http://ultrastefan.wordpress.com   Denna blogg uppdateras inte mer. Bloggen kommer dock att ligga kvar som arkiv. Detta är sista inlägget! ...

Av Stefan Manning - 10 augusti 2012 10:38

Hej kära läsare! Detta blir mitt sista inlägg på Bloggplatsen. Jag har tröttnat lite på denna webbplats och all reklam som skitar ner här. Ni har inte märkt något eftersom jag betalat för att hålla den reklamfri. Men det är ett mörker när man skall...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 15:47

Nu fick jag tummen ur och besökt tandläkaren. Efter att ha haft lite ont i tänderna under ett par veckor fikc det vara nog. Jag ringde ner till Folktandvården för att boka en tid. Sköterskan som tog emot samtalet frågade om jag kunde vara där inom en...

Av Stefan Manning - 9 augusti 2012 11:38

Onsdag i mitt liv betyder en enda sak - LEK. Dagen då LEK-gänget samlas. Vi tränar lätt och äter en bit mat efteråt. Vi är tre par som gör detta varje onsdag. Nåja. Några gånger har vi fått hoppa över, men de har varit lätt räknade. Igår var det min ...

Av Stefan Manning - 8 augusti 2012 15:04

Nu har jag packat akutväskan om jag skulle behöva åka in till akuten. Vilket kommer att ske nästa hjärtflimmer. Det är inte som en läkares akutväska utan mer grejer som är bra att ha med sig under de långa väntetiderna. A4 kollegieblock, penna, reser...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards