Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Stefan Manning - 24 oktober 2011 20:52

Nu har jag beställt en regntät löparjacka på Wiggle med brallor. Det är Gores nya jacka Air GT, som hyllades i tidningen Aktiv Tränings septembernummer. Det är i och för sig inget fel på min Haglöfs multisportjacka. Men det rinner en hel del inifrån när jag springer i den, vliket det inte gjorde när jag fick den ijulklapp av Carina. Då sprang jag faktiskt inte så himla fort. Nu för tiden blir det ganska blött på insidan av jackan när jag springer. Kan det bvara för att jag är snabbare? Men den funkar bra då jag cyklar.

Denna nya jacka skall vara betydligt bättre att springa i om man skall tro tidningens testlöpare. Detta skall jag nu ta reda på. Jag behöver något för att tackla vinter och med ett hånleende ge mig ut i skitväder....

Av Stefan Manning - 24 oktober 2011 11:54

Det blev en bra återhämtning idag. I matsalen serverades min absoluta favoriträtta - alla kategorier. Korv stroganoff. Jag är löjligt förtjust i denna rätt. Det svåra nu var att ha disciplin att inte vräka upp för mycket på tallriken. I övrigt känns det bra. Jag har dragit på mig 2XU:s lösa kompressionsvader och det är verkligen guld efter ett sådant pass.

Av Stefan Manning - 24 oktober 2011 08:52

Snacka om moment 22. Jag fullständigt hatar att gå upp på morgonen. Men när jag väl är uppe och ute och springer så är morgonen en underbar tid att springa på. Morgonens löpning var inget undantag. Nästan vindstilla. Skillnaden från när jag sprang till jobbet förra gången var att nu var det mörkt hela tiden. Men jag hade med mig pannlampan. Och den kom inte till användning förrän jag kom av Älvsborgsbron och in på Oljevägen.

Det var fantastiskt skönt att få springa till jobbet. jag kände mig grymt avslappnad hela vägen till Arendal. Det kändes inte ansträngande, jag kände mig inte färdig, utan väldigt pigg och fräsch när jag kom fram. Jag hade avverkat de dryga 23 kilometrarna i ett behagligt 6:53-tempo. En kanonstart på en ny arbetsvecka.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards