Alla inlägg den 10 november 2010

Av Stefan Manning - 10 november 2010 16:38

Jag sitter här och föröker göra löparkalkyler i PHP för framtida användning på min hemsida. Jag har fått besked om den första uppgiften nu är godkänd. Alltid något. Men det är knepigt att beräkna tid i PHP, så kraftfullt var inte det programspråket.

Av Stefan Manning - 10 november 2010 14:07

Jag tittade på detta program igår när reprisen gick. Och den första spontana känslan var att jag ville ta var och en och lägga upp över knäet och ge dom ett djävla kok stryk. Men det är ju egentligen inte barnen som skall skämmas. Dom har blivit lärda på detta sätt och tror att det är rätt, fast nu är dom så gamla att dom vet vad dom gör, dom kräken. Däremot skulle jag som förälder till sådana är avarter skämmas rejält. Speciellt den mamman som åker 6 mil enkel väg varje morg för att ge sin sketunge lite frukost. Jag förstår nu varför detta samhälle är så kravlöst, för det måste ju finnas fler än 10 ungdjävlar som lever så här. Bevare mig för att det inte är majoriteten av ungdomarna idag, som är sådana.

Men dessa föräldrar går ut i TV och visar upp sina misslyckanden, båden dem själva och deras avarter till avkommor. Dessutom tävlar dom i det. Pinsamt.

Av Stefan Manning - 10 november 2010 11:28

Jag har aktiverat mitt Västtrafikkort med autoladdning. Nu kan det ta upp till 7 dagar innen denna autoladdning aktiveras. Hur kan ett IT-system vara så rudimentärt? 7 dagar! Men hallå...! Sådant skall bita direkt. Jag hade även ansett 24 timmar som ytterst tveksamt.

Detta med systemutveckling måste vara en ny erfarenhet för Västtrafik.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards