Alla inlägg den 13 november 2010

Av Stefan Manning - 13 november 2010 22:43

Intervall nummer 6 - check! Nu var det skitsegt och nu börja det värka lite här och, fast det hör ju till dom här distanserna. Jag mår fortfarande bra. Skall försöka mig på sjuan också, det får ta den tiden det tar. Men kul är. Fast inte de sista varven på denna intervall. Regnet öset ner.

Nu körde jag med regnatället på mig denna gång och det valet ångrade jag inte. Hoppas nu vi får hyfsat regnfritt nästa intervall.

Den kommer nog ta ännu längre tid aän denna intervallen, som gick på 1:18. Tog nästan hela första varvet att starta upp kroppen.

Av Stefan Manning - 13 november 2010 19:31

Femte intervallen klar. Det kom en massa regn jag inte var beredd på så jag blev genomblöt och stelnade till rejält. Men jag fick hjälp på sista varvet av Rammstein. Tänker ge mig ut en sjätte gång.
Klockfan visade engelska miles så jag har varit fullt upptagen med huvudräkning denna intervall och så tog jag en liten säkerhetsrunda också.

Nu skall jag bara återställa klockan. Aldrig har jag varit med om en tävling där det har djävlats så mycket som det gjort på denna.

Av Stefan Manning - 13 november 2010 16:51

Nu har mitt datorhelvete fått för sig att den inte hittar min Garmin. Varför i helvete skall det djävlas hela tiden?

Av Stefan Manning - 13 november 2010 16:43

Nu är den fjärde intervallen fixad. Jag är halvvägs och mitt förstahandsmål är uppnått. Nu skall jag ta det härifrån ad hoc. Jag skall ge mig ut på en femte sväng, sedan får vi se hur det blir. Men jag skall villigt erkänna att jag är trött nu och det skall man vara. Det är verkligen en nyttig erfarenhet detta och kul.

Av Stefan Manning - 13 november 2010 13:32

Så då var även trean gjord. Denna gång gick det lite segare, men det kändes ändå bra. Jag hade lite för bråttom ut och hade glömt att sätta på mig stormtightsen utanpå kompressionstightsen. Så det blev liiite kyligt, men det redde sig ändå. Jag fick några enstaka regndroppar på mig vid åttonde kiolmetern, men mer än så kom inte. Trots att regnmolnen hängde tungt. Jag hade nog lite tur där och misstänker att nästa intervall blir nog lite blötare.

Av Stefan Manning - 13 november 2010 10:12

Nummer två avklarad. Denna gång utan regn och regnställ. I gengäld åkte jag på en kraftigare motvind sista rakan till varvingen. Men även sådant är karaktärsdanande. Jag tänkte försöka mig på en sub 60 runda. Men efter två varv insåg jag det dumma i det hela och föll tillbaka i tempo.

Temperaturen ute nu var ca 7 grader ochvinden har ökat till frisk. Men det regnade inte. Andra intervallen gick bra.

Av Stefan Manning - 13 november 2010 08:21

Datorn vägrar starta och jag kan inte läsa in min Garmin på Joggs sida. Den står bara och tuggar. Men, men. Det viktigaste är att springa, men jag skulle ändå vilja haft mina ultraintervaller reggade....   grrr....  varför skulle datorhelvetet börja krångla nu?

Av Stefan Manning - 13 november 2010 07:43

Igår kväll fick jag problem med datorn. Den vägrade starta på grund av minnesproblem. Så jag satt upp ganska länge och ganska sent för att få lite rätsida på detta. Det har löst sig nu på morgonen. Jag fick göra en restore från en äldre återställningspunkt och sedan fick jag igång skiten. Backupar nu för fulla segel.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards