Alla inlägg den 26 november 2010

Av Stefan Manning - 26 november 2010 16:01

Jag sitter här och planerar vilka tävlingar jag skall vara med i nästa år. Det kommer att bli i huvudsak maror och ultror. De som är klara redan är Las Palmas Marathon, 6H i Skövde, TEC100, Midnight Sun Marathon, Båstad marathon och Dublin Marathon. Sedan får man väl sticka emellen med sprintlopp som Midnattsloppet exempelvis. Rosa Dygnet står med på måste-listan också. Den är viktig.

Jag vet inte om jag kan genomföra det 2011 eller få vänta till 2012. men jag skulle under ett år vilja göra 12 maror eller en i månaden. Det är kul med maror.

Det blir i alla fall inget Kalmar 2011, kanske man kan hitta en kompensationsmara den helgen.

Av Stefan Manning - 26 november 2010 10:15

Idag är det kallt minsann. Det är dags att ta fram rejäla vinterkläder. Jag kände att jag blev kall i underlivet under de sista kilometrarna igår och då hade jag ändå förstärkt klädseln, trots att det vara bara 4 minusgrader.

Det känns som om det blir en lång och kall vinter som det var förra gången.

Av Stefan Manning - 26 november 2010 06:45

Igår var det hård träning. Jag sprang från jobbet in till I-trim. Det blev en ganska slitsam historia att ta sig de 12 kilometrarna från Arendal in till Östra Hamngatan. Man kan ju inte anklaga kommunen för exemplarisk snöröjning. Men återigen visade det sig att icebugs var ett ypperligt bra val.

Jag hade problem med en väldigt byig motvind. Dessutom låg det mycket lös snö på GC-banan vid oljevägen. Under snön hade den första snömodden frusit. Detta gjorde att det var lite slipprigt även med icebugs, eftersom jag gled runt på det översta lösa snölagret. Även Älvsborgsbron var inte optimalt snöröjd.Däremot blev det bättre när jag kom över på fastlandet. Men det var inte så mycket ren asfalt som man kunde tro.

Jag fick även stanna ett par gånger och vänta på grön gubbe. Så jag skall villigt erkänna att det inte var ett av de roligaste löppassen jag gjort. Däremot att springa i denna årstid och under de förhållanden som råde är en utmärkt träning i att övervinna igångssättningsmotstånd. Och senare under våren och sommaren kommer man att ha igen detta slit.

Väl framme vid I-trim körde vår grupp lite cirkelträning. Jag körde ganska hårt två varv. På kvällen kände jag mig ganska mosig.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards