Alla inlägg den 15 november 2010

Av Stefan Manning - 15 november 2010 19:18

Double deca? Vad är nu detta? Jo triathlon. Man skall köra en 20 dubbel ironman! Dvs simma 76 km - i en 50 m bassäng. Sedan skall det cyklas 3600 km på en slinga som är 1915 m - toalt 1879 varv. Det hela avslutas med lite löpning. Närmare bestämt 844 km - 20 marathonlopp. Det är ny banlängd tydligen på löpningen i år. Men jag vill minnas att den var ca 1800 förra året. I så fall skall den springas 469 varv ungefär. Till saken hör att det är 2400 m mellan simbassängen och cykelbanan. Den biten får deltagarna frakta sig själv. Det kallar jag transition.

Det var meningen att två svenskar skulle delta. Min vän Kari Martens samt Greger Sundin. Tyvärr blev Kari skadad i en trafikolycka och får vänta tills nästa år. Jus nu är det bara Greger som kör för Sverige. Tävlingen startade igår och pågår till 12 december. Så vi får heja på Greger så mycket det går. Just nu ligger han fyra. Dom har ju bara simmat i 27 timmar  :-)

Så inte fan skall man gny över några ultraintervaller   :-)

Av Stefan Manning - 15 november 2010 19:10

Så var första arbetsdagen efter sjukskrivningen avklarad. Vet inte om jag skall skratta eller gråta. Men det är ju som det. Det var inte så mycket mail att läsa och jag drog en lättnadens suck. Men så så¨g jag att det var sorterat på avsändare. När jag sedan sorterade på ankomstdatum, blev bilden en helt annan. Så idag har jag i princip gått igenom mail. Bläää...

Frågan är om jobbet är som ultraintervaller, bara att man gör en jädrans massa intervaller där...

Av Stefan Manning - 15 november 2010 06:21

Efter en helt magisk helg och en jobbig sjukskrivning så är man tillbaka på jobbet igen.

På ett sätt är det väl bra. Det blir precis som att komma tillbaka efter en lång semester och vardagen blir "normal" igen. Lösenord skall bytas, mail skall läsas. Det ligger några hundra stycken och väntar.

Och jag får åter stanna upp då och då och dagdrömma lite om Badwater ultra marathon.

Men jag kommer att leva länge på hekgens övning.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards