Alla inlägg den 17 november 2010

Av Stefan Manning - 17 november 2010 22:55

Efter att ha plockat ur mina linser har jag gått två dagar med glasögon. Två dagar jag har upplevt som jobbiga. Men jag gör detta för att ögonen skall få lite vila och återhämtning efter 30 dagaras linsbärande. Nu har jag puttat in ett nytt par som skall följa mig i 30 dagar.

Av Stefan Manning - 17 november 2010 22:53

Jag skall smörja in höger lår och ljumske med lite voltaren innan sängdags. Det gjorde ont idag när jag sprang och jag var tvungen att sänka farten rejält. Det gillade jag inte. Jag hade planerat en lunchlöpning imorgon, fast edn ställer jag nog in istället.

Av Stefan Manning - 17 november 2010 22:37

Ikväll var det LEK träning. Det blev tre varv på ultraintervallbanan, asmmanlagt 6,28 km. Inte mycket med det får duga. Jag har i alla fall sprungit. Passade även på att passera 1900 löpta kilometer i årstotal. Nu skall jag bara klippa 2000. Så det så...

Av Stefan Manning - 17 november 2010 11:53

Jag vet inte vad som pågår inom mig. Men just nu är det enda jag vill att åka ut någonstans i världen och springa långt. bryr mig egentligen inte om var osv. fast det måste vara minst en mara.

Jag känner mig instängd. Jag vill vara fri att styra mitt eget liv, åka vart jag vill, när jag vill. Jag trivs inte i hamsterhjulet.

Av Stefan Manning - 17 november 2010 06:18

I Monterrey - Mexico, tuffar de tävlande på i den 20 dubbla ironmannen. Svenske Greger Sundin. Var först upp ur vattnet efter 76 km simning i en 50m pool och efter ca 46 timmar. Det hade tydligen varit 30 grader i vattnet, vilket är på tok för varmt när man simmar med våtdräkt, så han hade helt sonika dragit av våtdräkten, vilket jag tror var ganska klokt.

Efter 7 timmars sömn är han nu på gång med cyklingen och har i skrivande stund trampat 214 km, drygt 62 timmar in i tävlingen. Huga!

Av Stefan Manning - 17 november 2010 06:03

Nu är det onsdag och lillelördag.En kylig morgon med 4 minusgrader och ganska stilla. Ändå var det inte halkigt ute.

Onsdag innebär även träning med LEK. Det är min och Carinas tur denna gång. Och vi tänkte att sällskapet skulle få prova på ultraintervallbanan

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards