Alla inlägg den 20 november 2011

Av Stefan Manning - 20 november 2011 16:18

Nu finns det ett datum spikat för Kalmar triathlon. Datumet är den 18:e augusti 2012. Det skulle väl kunna funka. Problemet är att det krockar med ett 50 miles-lopp i Västerås. Men om jag kör Kalmar 2012, så måste jag också gå på Lehnsann 2013 (tre-dubbel ironman), eftersom Lehnsann kräver en IM, för att få starta.

Det som talar emot Kalmar är nog ekonomin. Det är inte billigt att köra en Ironman. Det tar mycket pengar i boende och jag misstänker att jag är ganska dränerad på pengar efter sommarens bröllop och runtomkring det. Samtidigt är Lehnsann en viktig kugge på min väg till Badwater.

50 miles i Västerås är det inte, men det är väsentligt billigare och ger mig någon form av träning, även om jag inte kan tillgodoräkna mig Västerås för Badwater.

I have to do some thinking here....  Jag behöver verkligen Kalmar.

Av Stefan Manning - 20 november 2011 14:47

Bra helg har det varit. Jag har totalt de senaste fem dagrana värpt fram 66.7 km löpning, trots knäproblem. Det måste jag vara nöjd med. Egentligen skulle jag inte gått ut idag, men det går inte att vara inne en dags som denna. Imorgon är det tillbaka till jobbet, vilket jag defenitivt inte gör vågen för.

Men det är ju där jag har min inkomst, så jag får bita ihop tills Svenska spel knackar på dörren eller pensioneringen anländer till mig. Fram tills dess knyter jag näven i fickan.

Av Stefan Manning - 20 november 2011 12:16

I min strävan att komma till Badwater var jag ute även denna vackra söndag och sprang lite. Det var min vanliga tur till Humlebadet. När jag kom dit låg vattnet helt spegelblankt och glänste i solskenet. Vilken underbar sn! Det var värt hela löpturen. Nu skall jag faktiskt vila imorgon.

Dagens runda blev 13,6 km.

Nu skall det bli lite återhämtning.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards