Alla inlägg den 3 november 2011

Av Stefan Manning - 3 november 2011 12:41

Jag kan utlova en lugn hemmakväll ikväll. Det skall läsas och pluggas. Känner inte för någon revolutionerande aktivitet. Jag har gjort mitt för idag och är nöjd med det.

Av Stefan Manning - 3 november 2011 11:07

Nu är jag vrålhungrig och skall dra iväg och käka lite. Jag skulle kunna äta för ett kompani nu. Så jag får se vad restaurant Dockside har att erbjuda....

Av Stefan Manning - 3 november 2011 09:01

Även idag blev det transportlöpning till jobbet - 23,1 km. Jag startade 04:40 och drog iväg den vanliga vägen. det var fint väder. 9 grader och nästan vindstilla. Jag hade på mig min nya Gore-jacka - Air GT. Den fyllde sin uppgift väl och ventilerade förvånansvärt bra. Med den gamla multisportjackan - Haglöfs Lime - som ventilerade ganska begränsat hade det runnit utav fukt på insidan. men inte på denna. Visst den var lite fuktig och den ventilerar inte till 100% men det var en grym skillnad mot Haglöfsjackan och då hade jag ände en Haglöfs löparrygga på mig som låg tight an mot ryggen. trots detta var ventilationen inga problem. Jackan är lätt och smidig och det kändes knappt att jag hade den på. Det var inga problem att springa i den och den hindrade inte mina rörelser.

Sammataget är jag mycket nöjd med jackan.

Löpningen gick också bra, bättre än i förrgår. Nu var jag ca 10 minuter snabbare och hade nog varit ytterligare lite snabbare om jag inte blivit så grymt skitnödig mitt uppe på Älvsborgsbron, med ca 5 km kvar. Det var lite jobbigt att springa denna sista bit och "hålla igen". Enligt lagen om alltings djävlighet, så åkte jag på ett stopp vid Oljevägen där järnvägsbommarna hade gått ner och man rangerade ett godståg som åkte fram och tillbaka. Det stoppet var minst 5 minuter och jag kom på senare att jag hade glömt att stoppa klockan. Men skit samma. Spela roll. det som inte var kul, var att vänta till järnvägsarbetarna lekt färdigt och vara nödig under tiden.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards