Alla inlägg den 24 november 2011

Av Stefan Manning - 24 november 2011 21:48

Nu har jag packat ihop alla prylar som skall med till den norska huvudstaden. Imorgon styr jag kosan till Oslo med syfte att bli trött, mycket trött. Det skall bli så himla roligt och jag ser verkligen fram emot det.

Av Stefan Manning - 24 november 2011 14:23

En halvtimma kvar av arbetsveckan, sedan är det järnet ut från kontoret och hem. Nu skall det förberedas och laddas inför äventyret i Bislett. Jag ser verkligen fram emot detta. Jag tycker det skall bli himla roligt. Längtar....

Av Stefan Manning - 24 november 2011 06:08

I och med gårdagens träningspass har jag nu klart för mig mitt mål. Och det skall vara att nå 3000 km i årstotal under det dygnet. I skrivande stund står mätarställningen på 2874,6 km. det innebär att jag skall försöka tillryggalägga 125,4 km eller 230 varv. Mitt PB på denna distans är 110314 m. det innebär att jag måste slå mitt PB med 15,1 km.

En högst rimlig målsättning.

Sedan har jag andra målsättningar också, kopplade till badwater etc, §men dom behåller jag för mig själv. Min erfarenhet har varit att så fort jag disktureat tider och mål med andra och offentligt, så har det skitit sig, nästan jämnt.

Så på lördag återstår det att se hur det går. Man kan aldrig i förväg säga hur det går i en ultra. Vad som helst kan hända under vägen och som en ultralöpare uttryckte sig i en DVD om Badwater. Man måste inte bara träna för att orka springa och springa i värme, man måste även träna i att hantera det man inte kunde förutse.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards