Alla inlägg den 14 november 2011

Av Stefan Manning - 14 november 2011 06:29

För första gången på ganska länge sitter jag på jobbet och är riktigt nöjd med mig själv. Helgens positiva besked fyllde mitt sinne igen med hopp och positiva vibbar. Mitt knäbroblem går åt rätt håll (även om det inte är helt löst) och osäkerheten jag hade om jag skulle åka till Bislett elller inte är som bortblåst. Igår kväll bokade jag ett rum i Oslo och nu skall jag ägna de två kommande veckorna åt förberedelser inför detta fantastiska 24 timmarslopp. Ultraintervallerna var en riktigt rejäl kick!

Planeringen inför 2012 har tagit fart. Målen är uppsatta, tävlingar har jag redan kollat in. Fokuset på tävlingsdeltagandet är att det skall föra mig ett eller några steg närmare Badwater.

Detta år har varit grundträning inför Badwater, där jag har lagt grunden på mängdkilometrar. Nästa år kommer jag mura upp ytterligare en nivå i denna grundträning och som jag skall försöka bibehålla hela vägen fram till Badwater.

Och som grädde på moset, kommer 2012 att krönas med att jag kommer att få gifta mig med Carina. Wooow! Vilket år det kommer att bli.

Jag inser också att jag måste göra en budget för utrustning. Jag har förbrukat tre par skor detta år och är i det närmaste inne på mitt fjärde par. sådant måste jag ta höjd för också. Dessutom kommer jag att behöva skor i en eller två storlekar större också, eftersom fötterna brukar svullna efter en längre tids löpning.

Av Stefan Manning - 14 november 2011 05:45

Då sitter jag åter på jobbet och konstaterar att kontrollen även denna måndag blinkar blå. Vi har haft två nya återförsäljare som gått i produktion under helgen och då får man vara lite extra uppmärksam på måndag morgon. Men nu har vi verkligen slipat in alla rutiner och vi har bra checklistor, så detta bruker nu för tiden inte vara några som helst problem. Det ger faktiskt lite tillfredställese att vi har åstadkommit något bra. En bra start på arbetsveckan i alla fall. Det enda lite lurig som återstår är att se att den första månadskörningen för dessa två går bra, dvs den sista i månaden. Men det brukar inte heller strula.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards