Alla inlägg den 2 november 2011

Av Stefan Manning - 2 november 2011 22:30

Ikväll har det varit träning med LEK-gänget. Denna onsdag var vi hemma hos Eva och Nisse och rantade runt i Lindomeskogarna. Där fick jag invigt min nya jacka - Gore Air GT. Och under dessa första 7 kilometrarna så blev jag nöjd. Tanken är att det skall bli ett hårdare test imorgon.

Men nu märks det på allvar att det är mörk årstid. Pannlampa och reflexväst är minst sagt nödvändigt att ha med sig Inte så kul, men det är ju mindre än två månader till vintersolståndet. Bara att bita ihop.

Av Stefan Manning - 2 november 2011 12:05

Förutom att fundera på kommande bröllop, sitter jag även och grunnar på mitt Badwater. Önskedrömmen skulle vara att kunna sluta jobbet och träna på heltid eller åtminstone halvtid.

Men för det behövs en Lottovinst eller att man hittar sponsorer. Frågan är hur jag skall få tag i en sponsor. Jag vet inte hur man går tillväga med sådant här och detta är jag urkass på. Jag tror jag skall börja googla lite på detta (som en start) eller det kankse finns någon kurs hur man marknadsför sig och skaffar sponsorer?

Jäsikens vad mycket tankar det far genom skallen nu. Jag skall fånga en i flykten här...   vänta lite...  *snapp*  Där fick jag en. men vad i h....? Det jag fick tag i, var en tanke om hur jag skulle organisera min julstädning? Hmmm...

Av Stefan Manning - 2 november 2011 12:03

Nu har jag laddat på med kolhydrater i kroppen i form av potatisgratäng. Naturligtvis blev det ett fettintag också. Men jag skall inte träna på tom tank igen. Så det så...

Av Stefan Manning - 2 november 2011 06:54

Så var dagens första träningspass i hamn. 45 min på gymmet med styrketräning för ben och bål. Det ingick även rehab-träning i det passet. Jag kör 5 set med 10 - 20 repetitioner, beroende på i vilken maskan jag sitter och bänder i.  Nu skall det fan i mej bli lite kontinuitet här. Så det så.

Dags för att attackera jobbet igen....

Av Stefan Manning - 2 november 2011 05:39

På jobbet nu. Allt lugnt - all systems go. Nu skall jag strax dra ner till lite styrketräning. Denna disciplin hade jag ganska bra koll på i våras, men det var då det. Nu är det dags att ta ontroll över detta igen.

Det blir fokus på ben och bål med skaderehab. Mitt knä är inte 100% ännu, men det går att springa (om man tar det lugnt)

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards