Alla inlägg den 6 december 2011

Av Stefan Manning - 6 december 2011 19:36

Då var jag anmäld till Sylvesterloppet på nyårsafton. Det har numera blivit tradition att springa detta skojsiga lopp och avsluta året med ett litet löppass. Det känns bra då. Men det kommer att kännas fruktansvärt konstigt eftersom jag numera inte är van att springa sådana här korta distanser så det blir väl att prova nygammalt beteende. Det kändes lite kaxigt, det där, men så är faktiskt fallet.  :-)

Av Stefan Manning - 6 december 2011 17:18

Nu har jag åkt bil till jobbet för första gången sedan den nya Partihallsförbindelsen invigdes. På väg till jobbet är det den vanliga vägen genom kakeltunneln och tingstadstunneln som gäller. Däremot när man åker hem kan man numera köra mot Karlstad och sedan ta av mot Stockholm. Då slipper man det där förbenade trafilljuset efter Tingstadstunneln. Alltid något. Annars har jag inte sett så mycket förbättringar i trafik med denna länk.

Av Stefan Manning - 6 december 2011 12:52

En liten kortis blev det idag på lunchen. 8,3 km runt om i Arendalsområdet i en frisk vind som kändes ganska ordentligt. Inte mycket att komma med, men det är ju ändå löpning. Dessutom låg jag under 7 minuterstempo och det kändes bra. Man upphör aldrig att förvånas

Av Stefan Manning - 6 december 2011 10:07

Har shoppat lite plagg från Gore från Wiggle och Startfitness. Det är Gores neongula löparvantar och löparmössa med Windstopperfunktion. Dessutom har jag inhandlat en lös regnuva (komplement till min nya löparregnjacka)och en balaklava (rånarluva) från Gore som också har windstopperfunktion. Det gäller att inte frysa och förbereda sig på löpning i kyligt väder. dessutom gör mössa och handskar att jag syns bättre.

Av Stefan Manning - 6 december 2011 05:50

Vaknade upp idag och konstaterade att det var vitt på marken. Snö!! Aaarrrgh! Finns det något jag hatar så är det snö. Och genast blev jag på dåligt humör, vilket jag alltid blir när den första snön kommer. Vilken djävla skit! Jag vet att det är mer eller mindre oundvikligt och att det inte har snöat förrän nu, men ändå. Jag bara hatar snö. Vill jag åka skidor eller på något sätt ha kul med snö, då kan jag dra till någon skidort och leka där. men nere på dessa breddgrader kan ju hederligt folk få vara i fred för denna smörja.

Hoppas inget mer negativt händer idag....

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards