Alla inlägg den 22 december 2011

Av Stefan Manning - 22 december 2011 20:21

Jag var tidigt på jobbet och jag stämplade ut tidigt, dock efter 8 timmar. Redan klockan två. Det blev raka spåret hem och direkt skutt i löparkläderna. Sedan droga jag ut på löpning. Den vanliga turen upp till Humlebadet och tillbaka. På tillbakavägen fick jag sällskap av en bekant och vi sprang där och snackade, så helt plötsligt var jag förbi där brukade ta av och nere i Partille centrum. Där tog jag av hemåt. Men väl hemma flög fan i mig och jag fortsatte och drog ett varv på Kåhögsrundan också. Det blev totalt 22,6 km i lätt regn och lätt blåst. Nu har jag 84,9 km kvar.

Av Stefan Manning - 22 december 2011 05:39

Redan idag kändes det bättre i och med vetskapen att det inte blir mörkare framöver. Snarare tvärtom. Nu skall jag försöka samla ihop mig till en helvetes massa löpning under kommande helg. Har har sprungit konstant varje dag sedan den 17:e december och det kortaste passet var på 10,4 km, så nu börjar det kännas.

Taktiken är att mala på så långt och länge det går i kommande löppass. Desto mer vila kommer jag att få i nästa

vecka. Så det kommer nog att bli springa av i alla fall minst fem dagar till.

Av Stefan Manning - 22 december 2011 05:23

Sista dagen på jobbet idag, detta år. Fast jag skall göra mina återstående dagar hemifrån. Idag slutar jag tidigt - vid två och imorgon är det endast halvdag. Det är min julledighet. Det är allt. Man får väl göra det bästa utav det hela. Det skall i alla fall bli löpning när jag kommer hem idag.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards